کد خبر: ۱۰۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان از پیگیری ایجاد دفاتر تسهیل‌گری برای بازآفرینی شهری در مناطق کمترتوسعه‌یافته همدان خبر داد و گفت: در بازار زرگرها، سرگذر و فرش‌فروشان بازآفرینی خواهیم داشت.

پیگیری ایجاد دفاتر تسهیل‌گری بازآفرینی مسکن در مناطق کمترتوسعه‌یافته همدان

به گزارش آرانیوز از همدان، امیر فتحیان نسب ظهر امروز در کارگروه امور زیربنایی و تامین مسکن شهرستان همدان در خصوص تامین مسکن ملی از سوی شهرداری‌ها اظهار کرد: اختصاص ۱۱۰ هکتار برای مسکن مابین رباط شورین و دانشگاه آزاد دو روز پیش با مدیرکل راه و شهرسازی توافق شد و در چند روز آینده تفاهمنامه آن امضا می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال پیگیری تهیه طرح جامع برای این پروژه هستیم گفت: بخشی از زمین در شهرک پرواز دیده شده و شهرداری کمک می‌کند که در شهر همدان زمین ساخت مسکن ملی به خوبی تامین شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان با بیان اینکه در شهرک پرواز ۱۱ هزار خانواده می‌خواهند ساکن شوند و باید سرانه‌های عمومی مثل مسکن، سلامت و ... تامین شود گفت: پروژه بزرگی  در حال ساخت است که نسبت به شهرک‌های دیگر  فاصله مکانی بیشتری هم دارد و باید زودتر سرانه‌های عمومی در آن دیده شود تا به مشکلات قبلی برنخوریم.

وی با اشاره به اینکه بازآفرینی در شهرها مهم است اما اینکه نسخه واحدی در کشور داشته باشیم، موفق نخواهیم بود عنوان کرد: در این زمینه باید دفاتر تسهیل‌گری در برخی محلات راه‌اندازی شود و مشاورانی باشند تا در مناطق کمتربرخوردار به مردم مشاوره دهند.

فتحیان‌نسب با بیان اینکه برای نمونه تا قبل از پایان سال این دفاتر را در محلات همدان شکل خواهیم داد گفت: دفاتر تسهیل‌گری برای بازآفرینی در بازار همدان شروع به کار کرده است.

وی بیان کرد: دفاتر تسهیل‌گری برای بازآفرینی در سه نقطه بازار زرگرها، فرش‌فروشان و سرگذر را آغاز کردیم و برای بهسازی این بخش‌ها به تعامل‌ با بازاریان می‌رسیم.

ابراهیمی از اداره راه و شهرسازی همدان نیز بیان کرد: اکثر پروژه‌های مسکن  ملی همدان پروانه ساختمانی ندارد و باید فکری کرد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان نیز با بیان اینکه ۱۲۰ واحدی از مسکن همدان پروانه و ۶۹۰ واحدی پیش‌نویس دارند اظهار کرد: پروانه ۶۰۰ واحدی شهرک بهشتی و کوی پرواز در حال پیگیری است و ۱۰ میلیارد تومان نیز به حساب شهرداری واریز شده است.

محمد باقر خوش‌کردار خاطرنشان کرد: برای سرانه‌های عمومی باید اعتبارات عمرانی دیده شود تا کار اجرایی شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار