کد خبر: ۱۰۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
دادستان اردبیل خواستار شد؛
اردبیل-دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: تثبیت حدود اراضی زراعی و تسریع در صدور اسناد اراضی کشاورزی استان اردبیل لازم بوده و ضرورت دارد.

 

لزوم تثبیت حدود اراضی زراعی در استان اردبیل

به گزارش آرانیوز جلال آفاقی بعد از ظهر سه‌شنبه در بازدید از اراضی استان اظهار کرد: تثبیت حدود اراضی زراعی، تسریع در صدور اسناد اراضی کشاورزی و شناسنامه‌دار شدن تمامی اراضی کشاورزی و ملی استان اردبیل لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای قانون حدنگار و از سویی حفظ کاربری یکپارچه پهنه‌های زراعی افزود: با توجه به نقش این قوانین در تأمین امنیت غذایی و امرار معاش خانوارهای روستایی حائز شرایط و نقش صدور اسناد اراضی کشاورزی در تسهیل ارائه خدمات به کشاورزان و جلوگیری از تضییع حقوق آنها و تثبیت مالکیت و جلوگیری از اختلافات اراضی زراعی، واگذاری اراضی مازاد متصرفی زارعین استان و صدور اسناد مالکیت برای زارعین متصرف واجدالشرایط مورد تاکید است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با اعلام ضرورت تحصیل حقوق دولتی در کنار تأمین حقوق زارعین متصرف اراضی مزروعی خالصه ادامه داد: تسریع در صدور اسناد اراضی کشاورزی و شناسنامه دار شدن تمامی اراضی کشاورزی و ملی در استان اردبیل ضرورت دارد.

آفاقی خاطرنشان کرد: زارعین متصرف اراضی خالص واجد شرایط در سراسر استان برای طی روند قانونی واگذاری اراضی مازاد متصرفی از اراضی خالصه با سهل‌ترین شرایط و کمترین قیمت ضرورت دارد در اسرع وقت به ادارات جهاد کشاورزی در شهرهای مربوطه مراجعه کنند.

وی ادامه داد: زارعین می‌توانند از مزایای ارفاق قانونی واگذاری زمین که مقرر شده است تا پایان سال‌جاری و به مناسبت کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان امور مربوطه در دستگاه‌های متولی به صورت ویژه و در حمایت از قشر زارعین انجام پذیرد، بهره‌مند شوند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار