کد خبر: ۱۰۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
رئیس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی آذربایجان غربی:
ارومیه - رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۷ دستگاه شتاب نگار نسل چهارم در شهرستان‌های این استان نصب و راه‌اندازی شد.

 

۱۷دستگاه شتاب نگار نسل چهارم در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی نصب شد

علی قهرمانی در گفتگو با آرانیوز با بیان اینکه با این تعداد، شتاب نگارهای نسل چهارم هشدار سریع و پاسخ سریع به ۳۲ دستگاه در سطح استان افزایش یافت، افزود: تهیه، نصب و راه اندازی شتاب نگار در محل‌های ارومیه، سیلوانا، رشکان، میرآباد، ربط، چهاربرج، باروق، شاهین دژ، لاجان، کوزه رش، سیلاب، فیرورق، ایواوغلی، یولاگلدی، شوط و آواجیق با هدف تکمیل شبکه شتاب نگاری در اولویت است.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: کل شتاب نگارهای استان ۵۹ مورد بوده که ۳۲ دستگاه شتاب نگار نسل چهارم بوده و باقی نیز در دست به روزرسانی ارتقا هستند.

قهرمانی افزود: فونداسیون شتاب نگارها در شهرهای مورد نظر اجرا و از شتاب نگارهای نسل چهارم برخط هشدار سریع و پاسخ سریع در شهرهای مذکور نصب و راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: با توجه به لرزه‌خیزی استان و وجود گسل‌های فعال و همچنین لحاظ توپوگرافی استان و اهمیت امدادرسانی به موقع به آسیب دیدگان در زمان وقوع زلزله تکمیل شبکه شتاب نگاری لازم الاجرا بوده است.

قهرمانی بر خط بودن را از ویژگی‌های این دستگاه‌ها با فناوری نسل چهارم به صورت دیجیتالی با حساسیت بالا عنوان کرد و افزود: با استفاده از این دستگاه‌ها تبادل اطلاعات، تجزیه و تحلیل اطلاعات با حساسیت بالا و کمترین زمان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: با این اطلاعات، شتاب و بزرگی زلزله را می‌توان تشخیص داد و همزمان این دستگاه می‌تواند با دستگاه‌های اطراف ارتباط یافته و مسیر گسل را نشان داده و به مدیر بحران کمک می‌کند تا مسیر تخریب زلزله را تعیین نموده و اکیپ‌های امدادرسان را به مسیرها روانه سازد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار