کد خبر: ۱۰۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
مدیرکل امور مالیاتی مازندران مطرح کرد؛
ساری- مدیرکل امور مالیاتی مازندران از دریافت ۳۰۲ هزار فقره اظهارنامه مالیاتی در استان خبر داد و گفت: با رشد ۱۸ درصدی در این بخش روبرو بودیم.

رشد ۱۸ درصدی ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی در مازندران

به گزارش آرانیوز محسن اسلامی بعدازظهر سه شنبه در دیدار با نماینده لی فقیه در استان ترویج فرهنگ مالیاتی را امری ضروری دانست و گفت: یکی از عوامل اصلی ایجاد تورم کسری بودجه است و عدم تحقق درآمدهای دولت در این زمینه نقش دارد.

وی با بیان اینکه مالیات در سال‌های اخیر نقش بزرگی را در تأمین درآمدهای کشور ایفا کرده است، گفت: ۸۵ درصد از درآمدهای دولت در سال گذشته در بخش مالیات بوده است.

وی با اظهار اینکه در قانون بودجه سال جاری ۸۵ درصد از درآمدهای کشور از محل مالیات پیش‌بینی شده است، گفت: در سال گذشته در استان مازندران شش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول شد که رشد ۳۵ درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

وی میزان عوارض ارزش افزوده حاصل شده را ۹۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این عوارض مستقیم به حساب شهرداری‌ها دهیاری‌ها و بخشداری‌ها واریز شده است.

اسلامی به عنوان اینکه در سال جدید ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی درآمد عمومی در استان پیش بینی شده است، گفت حدود ۹۶ درصد از این درآمدها به میزان ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مربوط به درآمدهای مالیاتی است.

مدیر کل امور مالیاتی استان مازندران گفت: ۲۴ درصد تولید ناخالص داخلی استان از بخش کشاورزی بوده که از پرداخت مالیات معاف است، همچنین ۲۳ درصد از تولید ناخالص ملی از بخش صنعت است اما صنایع بزرگ در استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بیشترین عایدی مالیاتی در استان از بخش خدمات است، گفت ۱۹ درصد وصولی مالیات در سال گذشته از اشخاص حقوقی و شرکت‌ها بوده است که در سطح کشور این رقم حدود ۴۰ درصد بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران تصریح کرد: مازندران بیشترین شمار اصناف و اشخاص حقیقی را در حوزه مودیان مالیاتی دارد و از حیث تعداد جزو ۵ استان برتر کشور است و این بخش ۱۲ درصد از مالیات‌های استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه مالیات بر ثروت، ارث و نقل و انتقالات ۱۳ درصد از درآمدها را شامل می‌شود، گفت: ۶۱ درصد از مالیات‌های در سال گذشته مالیات مستقیم و ۳۱ درصد مربوط به کالا و ارزش افزوده بوده است.
مدیر کل امور مالیاتی استان مازندران با بیان اینکه تا ۱۰ تیر ماه بیش از ۳۰۰ هزار فقره اظهارنامه مالیاتی دریافت کردیم گفت این میزان رشد ۱۸ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است زیرا در سال گذشته ۲۵۷ هزار فقره اظهارنامه دریافت کردیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار