کد خبر: ۱۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
فرماندار آبادان:
با اعلام نتیجه بررسی ثبت نام شدگان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی هیات های نظارت، در حوزه انتخابیه آبادان، اروندکنار و چوئبده، 21 داوطلب تایید صلاحیت شدند.

هیئت نظارت به صورت دقیق و شفاف به اعتراض تائید نشده های آبادان رسیدگی کند

به گزارش آرانیوز، عزیزالله شهبازی معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خوزستان با تشریح روند تایید صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان، گفت:54 داوطلب برای نمایدگی مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند که از این مجموع، یک داوطلب انصراف داد، دو داوطلب در هیات اجرایی احراز صلاحیت نشدند.
وی اضافه کرد:هیات های اجرایی انتخابات در موعد مقرر و استعلام از مراجع چهارگانه، نسبت به بررسی صلاحیت ها اقدام کرد و اسامی را به موجب قانون به هیات های نظارت اعلام کرد.
معاون استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنانش با تشریح روند برگزاری مراحل انتخابات، افزود:اسامی 21 داوطلب تایید صلاحیت شده از سوی هیات های نظارت به فرمانداری اعلام شد و اسامی رد صلاحیت شدگان یا افراد تایید صلاحیت شده در اختیار داوطلبان قرار گرفت.
فرماندار ویژه آبادان دربخش دیگری از سخنانش گفت:داوطلبانی که صلاحیت آنها از سوی هیات های نظارت تایید نشده بود، درخواست داشتند که دلایل رد صلاحیت آنان به صورت مستند در اختیار آنها قرار گیرد که بر اساس قانون به درخواست آنان از سوی هیات های نظارت شورای نگهبان رسیدگی می شود.
شهبازی اضافه کرد:داوطلبانی که صلاحیت آنان احراز نشده است، 24 ساعت مهلت دارند درخواست خود را برای بررسی مجدد به شورای نگهبان ارائه کنند و شورای نگهبان نیز 20 روز فرصت دارد تا به شکایت ها رسیدگی کند.
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان از اعضای هیات های نظارت خواست، با بررسی دقیق و اطلاع رسانی شفاف، شکایت ها و ابهامات داوطلبان احراز صلاحیت نشده را بررسی کرده و این موارد را سریع و صریح به داوطلبان اعلام کنند.
فرماندار ویژه آبادان با تاکید بر لزوم بررسی سریع و صریح بررسی ها از سوی هیات های نظارت، گفت:امید است با توجه به موفقیت ها دولت در عرصه های مختلف اقتصادی و سیاسی به ویژه به نتیجه رسیدن برجام و رفع تحریم ها، زمینه حضور حماسی مردم در انتخابات آتی فراهم شده و برگ زرینی بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی تحت هدایت مقام معظم رهبری فراهم شود.
بر اساس این گزارش، خوزستان دارای 18 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و 14 حوزه اصلی و 13 حوزه فرعی دارد.
623 نفر برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس در خوزستان ثبت نام کردند که از این تعداد 571 نفر در هیات اجرایی انتخابات تایید صلاحیت شده و 18 نفر انصراف داده اند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان به صورت همزمان در هفتم اسفند برگزار می شود.
فرج الله خبیر رئیس ستاد انتخابات خوزستان نیز از تایید 222 نفر از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیات مرکزی نظارت در این استان خبر داد.
وی اظهار کرد: از مجموع 623 نفر داوطلب نمایندگی مجلس در خوزستان، 92 درصد در هیات های اجرایی و 36 درصد در هیات مرکزی نظارت تایید صلاحیت شدند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار