کد خبر: ۱۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
سید احمد موسوی با اعلام رسمی هیئت نظارت، موفق به کسب صلاحیت برای ورود به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

دست اهوازی ها برای یک انتخاب اصلح باز شد/ سید احمد موسوی تائید صلاحیت شد

به گزارش خبرنگار آرانیوز، دکتر سید احمد موسوی که طبق آخرین نظرسنجی ها، یکی از پیشتازان انتخابات در اهواز به شمار می رود صلاحیت خود را برای ورود به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی به دست آورد.

دکتر سید احمد موسوی که سمت های کلیدی مثل، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، ریاست سازمان حج و زیارت  ایران و سفیر ایران در سوریه را در کارنامه دارد بی شکی یکی از شاخص ترین افرادی است که برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده است.

حالا مردم اهواز با حضور سید احمد، دستشان برای انتخاب یک فرد اصلح باز است و آنها می توانند یکی از انتخاب ها خود را به فرزند خوزستان اختصاص دهند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید احمد موسوی فرزند حجت الاسلام و المسلمین حاج سید جعفر موسوی در خانواده ای روحانی چشم به جهان گشود. پدر و جد بزرگوارشان ملبس به لباس روحانیت بودند.

تحصیلات حوزوی خود را از حوزه علمیه اهواز شروع و در حوزه علمیه قم تکمیل نمود و بیش از 25 سال سابقه تحصیل و تدریس علوم حوزوی را دارا می باشد. درس خارج فقه و اصول را به مدت 10 سال در خدمت اساتید و مراجع عظام در قم و تهران تلمذ نمودند. از محضر درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب  اسلامی بهره ها بردند.

بعد از اخذ مدرک دیپلم در رشته اقتصاد در دانشگاه شهید بهشتی تهران پذیرفته شدند و در رشته حقوق قضائی مدرک کارشناسی (لیسانس) را اخذ نموده و با ادامه تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد(فوق لیسانس) و دکتری فقه و حقوق خصوصی موفق به اخذ مدرک دکتری حقوق شدند.

در دولت نهم توسط ریاست   جمهوری بعنوان معاون حقوقی و امور مجلس انتخاب شدند.

عضو دفتر مشاورت امور بین الملل مقام معظم رهبری 

در سال86 بعنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه توسط رئیس جمهور  منصوب می شود.

ریاست مجمع جهانی اهل البیت(سلام الله علیهم)- قم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی

دانشنامه دوره مقدماتی مقدماتی  متوسطه و پیشرفته زبان انگلیسی را با نمرات بسیار خوب از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بدست آورد.

دارای دانشنامه زبان عربی و به زبان عربی تسلط کامل دارند.

عضو هیأت علمی دانشگاه می باشند.

مقالات و نشریاتی در علم حقوق داشته و چند جلد کتاب به نامهای (مسئولیت مدنی ناشی از مالکیت و نگهداری اشیاء) و (ایجاب و قبول) (شفعه ووصیت در حقوق مدنی ایران وفقه امامیه )(الزامات ومبانی قراردادها)( الزامات ومبانی خارج از قرادادها) و... را به چاپ رسانده است که برخی در لبنان نیز به عربی ترجمه و چاپ گردید.

سابقه حضور بیش از 5 سال در جبهه های حق علیه باطل و از ناحیه دست چپ و پای چپ(اصابت گلوله) و خانواده نامبرده افتخار دارند که دو آزاده، یک شهید و دو جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی نموده اند واولین شهید دفاع از حریم ولایت در سوریه از همین خانواده است.

در سال 1367 از طرف مردم شهید پرور کربلای ایران (اهواز) به نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و دو بار دیگر نیز افتخار نمایندگی مردم شهرستان اهواز را کسب نمود. دو بار در دوران نمایندگی توسط نمایندگان منتخب مردم در مجلس بعنوان عضو هیأت رئیس مجلس  انتخاب گردیدند.

در دوران نمایندگی به ریاست گروه دوستی ایران و یمن- ایران و بلغارستان- ایران و ونزوئلا انتخاب شدند.

از طرف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی بعنوان حقوقدان و نماینده ریاست مجلس در کمیسیون تطبیق آئین نامه و بخشنامه های دولت با قوانین تعیین گردیدند.

رئیس عقیدتی-سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

معاون سیاسی  امنیتی استانداری قم

رییس کمیته حمایت از انقلاب فلسطین

مشاور رئیس جمهور در دو دوره  

رییس شوراهای حل اختلاف کشور

مسول پی گیری قضیه امام موسی صدر

مسول پی گیری چهار دیپلمات کشور

ریاست سازمان حج وزیارت کشور

ریاست شورای عالی حقوقی در ستاد اجرایی حضرت امام

عضوهیات علمی دانشگاه


p1k_img_8751.jpg

kx6o_img_8753.jpg

ql94_img_8756.jpg

fy8a_img_8761.jpg

2yw0_img_8760.jpg

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار