کد خبر: ۱۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
نیم‌فصل نخست لیگ بر‌تر فوتبال در شرایطی به پایان رسید که استقلال اهواز با قرار گرفتن در انتهای جدول، نتوانست انتظارات هواداران خود را برآورده کند.

وضعیت قرمز در آبی‌های اهواز

به گزارش آرانیوز، استقلال اهواز سنگین‌ترین ضربه را از همان ابتدای فصل با عملکرد ضعیفش در نقل و انتقالات متحمل شد. این تیم تاکنون با انجام 17 مسابقه و کسب تنها 6 امتیاز، عملکردی بسیار ضعیف در رقابت‌های لیگ از خود نشان داده است.

 

آبی‌های اهوازی یکی از سه نماینده خوزستان در لیگ برتر، در حالی در پایان نیم‌فصل اول، در قعرجدول قرار گرفتند که نمایندگان فوتبال خوزستان به غیر از فولاد در فصل جاری، معمولا در چنین جایگاهی قرار نداشته‌اند.

 

نگاهی به عملکرد استقلال اهواز و روزهای پر فراز و نشیب این تیم در لیگ بر‌تر نشان می‌دهد استقلال اهواز تیمی بی‌ثبات و ضعیف در نتیجه‌گیری و البته کمی بداقبال بوده است. اتفاقات گوناگون در این تیم از نحوه شکل گرفتن آن پیش از آغاز فصل تا شکست‌های عجیب و غریب در لیگ بر‌تر و عدم جذب بازیکن کارآمد بر نتایج ضعیف استقلال اهواز در نیم‌فصل اثرگذار بود.

 

 

عدم جذب بازیکن تاثیرگذار

 

 

استقلال اهواز در شرایطی پیش از آغاز فصل تشکیل شد که با خرید امتیاز تیم فولادنوین، به صورت احساسی و بدون تفکر وارد لیگ بر‌تر شد.

 

عملکرد مدیران باشگاه استقلال اهواز در فصل نقل و انتقالات نشان می‌دهد آن‌ها یا تمایل چندانی به حضور طولانی مدت در لیگ برتر ندارند و یا این‌که نتوانسته‌اند منابع مالی لازم برای خرید ستاره‌ها را فراهم آورند. این تیم برای ورود به لیگ برتر، بیشتر بازیکن‌های فصل گذشته خود را کنار گذاشت و از میان لیگ برتری‌ها نیز با چندین مهره که اکثرا در تیم‌های‌شان نیمکت‌نشین بودند و بازیکن‌های موفقی به شمار نمی‌رفتند، قرارداد بست.

 

استقلال اهواز برای شروع کار خود در حالی تعدادی بازیکن نامی از جمله عادل کلاه‌کج، سعید سالارزاده، محمد غلامی، فرزاد آشوبی و محمداسماعیل را جذب کرد که آن‌ها چندان هم تاثیرگذار نبودند. استقلال اهواز سنگین‌ترین ضربه را از همان ابتدای فصل، با عملکرد ضعیفش در نقل و انتقالات متحمل شد.

 

شاید بتوان سرنخ تمام حواشی، یارگیری ضعیف و نتایج دور از انتظار این تیم اهوازی را در مدیریت این باشگاه، جستجو کرد؛ جایی که خود در همان ابتدای فصل دست خوش تغییر و تحولات شد.

 

تجمع نیمکت نشین‌ها با عدم کیفیت بالا در استقلال اهواز، خبر از فصلی نه چندان امیدوارکننده برای این تیم می‌دهد. آن‌ها تنها در شرایطی فرصت غلبه بر این کم بضاعتی را دارند که بتوانند با جذب چند بازیکن خوب، ترکیب‌شان را تقویت کنند. اتفاقی که با توجه به روند کلی بازیکن در استقلال اهواز بعید به نظر می‌رسد.

 

نتیجه گیری‌های ضعیف

 

 

نگاهی آماری به عملکرد استقلال اهواز در نیم‌فصل اول نشان می‌دهد، آبی‌های اهوازی تا اینجای کار، با کسب یک برد، سه تساوی و متحمل شدن 12 شکست، تیمی ضعیف از نظر نتیجه‌گیری بوده‌ است. آن‌ها در بازی‌های خانگی و خارج از خانه نتایج بسیار ضعیفی داشته‌اند تا نشان از ناتوانی استقلال اهواز در بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت بازیکنان بدون کیفیت باشد.

 

نکته عذاب‌آور در استقلال اهواز که حتی ملال‌آورتر از نتایج کسل‌کننده این تیم است، تداوم مشکلات آبی‌های اهوازی است ‌که هیچ همتی هم برای رفع آن از ابتدای فصل دیده نشده است.

 

استقلال اهواز می‌توانست در بازی‌های خانگی با بهره جستن از تماشاگران اهوازی، حداقل امتیازهای لازم را کسب کند تا کمی از ته جدول فاصله بگیرد، اما عوامل تاثیرگذاری چون عدم حضور بازیکنان، ناکارآمدی بازیکنان جذب شده، مشکلات مالی و دست خالی کادرفنی روی نیمکت، سبب شد این تیم نتایجی بهتر از این کسب نکند.

 

نتایج ضعیف استقلال اهواز از ابتدای فصل کاملا قابل پیش‌بینی بود، تیمی که با وجود سقوط به لیگ دو، با خرید امتیاز فولادنوین، راهی لیگ برتر شد و در جذب بازیکن نیز کاملا ضعیف عمل کرد، نتوانست نتایج خوب و رضایت‌بخشی کسب کند. این تمام مشکلات استقلال اهواز نبود، سیاوش بختیاری‌زاده که با تغییر بیش از 90 درصد استقلال اهواز، تیمی جدید را روانه مسابقات کرده بود پس از شکست سنگین پنج بر صفر مقابل راه‌آهن از کار برکنار شد و جای خود را به علی حنطه‌ای داد که در چند فصل اخیر در لیگ یک مشغول به کار بود.

 

علی حنطه هم دردی از استقلال اهواز درمان نکرد و از هشت بازی تنها 1 امتیاز کسب کرد تا این مربی هم عطایش را به لقایش بخشید و با یک ناکامی راهی دیار خود شد. پس از کش و قوس‌های فراوان نیز یکبار دیگر سیاوش بختیاری زاده، سکان این تیم بحران‌زده اهوازی را در دست گرفت.

 

استقلال اهواز این فصل انواع تغییرات را در خود دیده است، از تغییر مالک، مدیرعامل و سرپرست گرفته تا سرمربی، مربی گلرها و بازیکنان تیم! در روزهایی که استقلال اهواز روی نوار تغییرات گام بر می‌دارد در چند روز گذشته نیز در راس این باشگاه جابه‌جایی دیگری صورت گرفت و فرجی بر مسند مدیرعاملی این نشست اما او هم چند روز بعد از سوی مالک باشگاه برکنار شد و به گفته ملکی مالک باشگاه یعقوبی مجددا به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز به باشگاه برگشت.

 

آن‌چه به نظر می‌رسد این است که مالک استقلال اهواز تا زمانی که به تعهدات مالی خود عمل نکند این تیم همچنان در کسب نتیجه ناموفق خواهد بود. شاید تعویض مربی و مدیرعامل تنها مسکنی بر عدم نتیجه‌گیری این تیم باشد ولی بدون شک درمان شرایط بیمارگونه این تیم نخواهد بود. باتوجه به تعویض مدیرعامل و مربی و عدم نتیجه‌گیری مجدد، باید فکری کارشناسی به حال استقلال اهواز کرد.

 

کار دشوار استقلال اهواز در نقل و انتقالات

 

با پایان نیم‌فصل استقلال اهواز حالا به دنبال جذب چند مهره تاثیرگذار است تا بتواند در نیم‌فصل دوم با نیرویی دوچندان وارد کارزار لیگ بر‌تر شود. سیاوش بختیاری‌زاده در نیم‌فصل دوم نیاز به حضور و جذب سه چهار بازیکن لیگ برتری در پست‌هایی از جمله دفاع وسط و حمله دارد. هر چند عادل کلاه‌کج نیز در آستانه جدایی از این باشگاه قرار دارد.

 

استقلال اهواز با استفاده از تجربیات گذشته می‌تواند مانع از تکرار اتفاقات قبلی شود و به همین دلیل، باید به دنبال بازیکنانی جدید و با کیفیت باشد. سکوهای ورزشگاه‌های اهواز که در نیم‌فصل در مسابقات خانگی استقلال اهواز، فاقد شور و حرارت کافی و حضور پرتعداد تماشاگران بوده‌اند با کسب چند نتیجه خوب از استقلال و البته حضور بازیکنان بومی و جوان این تیم می‌توانند روزهایی متفاوت را تجربه کند.

 

استقلال اهواز در حال سپری کردن فصلی است که می‌تواند از آن تجربیات ارزشمندی برای آینده خود بیندوزد و با جذب بازیکنان کارآمد در نقل و انتقالات نیم‌فصل می‌تواند اسب خود برای رده‌های بالاتر زین کند.

 

استقلال اهواز در راستای جامه عمل پوشاندن به آرزوی فوتبال اهواز و برای کسب یک جایگاه مناسب کار دشواری در پیش خواهد داشت. این‌ها واقعیت‌های تیمی است که قرار بود با خریداری امتیاز فولادنوین نماینده شایسته‌ای برای فوتبال خوزستان در لیگ برتر باشد اما اکنون از استقلال اهواز تنها یک نام باقی مانده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار