کد خبر: ۴۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه نسبت به اعدام قریب الوقوع 12 زندانی شیعه عربستانی در این کشور هشدار داد.
به گزارش آرانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، «هبه مورایف» مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا سازمان عفو بین الملل افزود: این افراد که در سال 2016 به اتهام جاسوسی در دادگاه های عربستان به اعدام محکوم شدند، ممکن است درصورت تایید احکام آن ها توسط پادشاه این کشور اعدام شوند. 

وی افزود: خانواده این افراد به خاطر ارائه اطلاعات ناقص و کم درخصوص وضعیت عزیزانشان می ترسند. 

مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا سازمان عفو بین الملل ادامه داد: با توجه به مخفی بودن اقدامات قضایی در عربستان، می ترسیم تغییراتی که در پرونده آن ها روی داده، حاکی از این باشد که اعدام این 12 نفر به زودی انجام شود. 

کشورهای غربی در نشست هفته جاری شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از عربستان سعودی خواسته بودند تا اجرای حکم اعدام را در این کشور متوقف کنند. 

درحالی سازمان عفو بین الملل درخصوص اعدام 12 عربستانی در این کشور ابراز نگرانی کرده که مقام های سعودی تحت فشار جامعه جهانی و نهادهای بین المللی برای پاسخگویی به قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی قرار دارند. 

خاشقچی ستون نویس روزنامه واشنگتن پست دوم اکتبر (دهم مهر) پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول جهت دریافت مدارک موردنیاز برای ثبت ازدواج خود، ناپدید شد.

عربستان پس از دو هفته انکار و تکذیب، سرانجام اذعان کرد که این روزنامه نگار در جریان درگیری در داخل کنسولگری به قتل رسیده است. 

ریاض همچنین یادآور شد که 18 نفر به دلیل دست داشتن در ماجرای قتل خاشقچی بازداشت شدند و در عربستان محاکمه می شوند. 

اما دادستان کل عربستان به نوبه خود اعتراف کرد قتل خاشقچی تعمدی بوده است و حال آنکه ریاض بر دخالت نداشتن خاندان سلطنتی سعودی در این قتل اصرار ورزید. 

آن سوتر در ترکیه، تحقیقات مجزایی در مورد این پرونده درحال انجام است. آنکارا می گوید: یک جوخه مرگ که ازسوی عربستان اعزام شد، خاشقچی را ترور کرده است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار