کد خبر: ۳۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح:
بیرجند- مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: در حال حاضر در وضعیت گذر از دوران سنتی هستیم که باید نسخه جدیدی برای پیشگیری از وقوع جرم تالیف شود.

به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام رمضان علی صالحی صبح یکشنبه در سیزدهمین مجمع پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح استان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سمت و سوی حرکت ملت ایران سمت و سوی انقلابی و دینی است، اظهار کرد: اخیرا هنگامی که عده ای افراد سود جو وارد میدان شدند سمت و سوی انقلابی و دینی مردم مسیر را هموار کرد. 

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم، عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آمار جرایم در نیروهای مسلح نسبت به جمعیتی که دارد بسیار کم است، افزود: با وجود اینکه نهادهای زیادی مسئولیت پیشگیری از وقوع جرم را بر عهده دارند اما بین آن ها بهم ریختگی وجود دارد. 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه قانون پیشگیری جامع و نظام هماهنگ کننده پیشگیری مناسبی وجود ندارد، گفت: نبود یک سیاست علمی و هماهنگ در سه حوزه پژوهش، تدوین و اجرا و نبود مدیریت واحد و متمرکز از دیگر نقص‌های پیشگیری است. 

صالحی با بیان اینکه سازمان دهی ناقص و عدم جایگاه مشارکت مردم و سازمان‌های غیر دولتی از دیگر مشکلات در حوزه پیشگیری است، عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون موفق ترین مجموعه در پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح بوده است.

وی با اشاره به اینکه از سال 77 تاکنون چهار برنامه پنج ساله پیشگیری اجرا شده که امسال آخرین سال برنامه است و باید به دنبال برنامه پنجم باشیم، بیان کرد: نیروهای مسلح در پیشگیری از وقوع جرم کارنامه موفقی داشته اند.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم، عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایراد ضرب و جرح عمدی، آسیب‌های مقابله با قاچاق و جرایم مالی و اقتصادی از موضوعات مجامع پیشگیری از وقوع جرم در سال جاری بوده است، اظهار داشت: باید رویکردها و اهداف جدیدی را برای آینده تعریف کنیم.

صالحی با اشاره به اینکه نگاه سابق ما به پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح باید تغییر کند، افزود: در حال حاضر در وضعیت گذر از دوران عادی تر و سنتی تر به یک روش جدیدتر هستیم لذا باید نسخه جدیدی برای برنامه پنجم پیشگیری تالیف شود. 

وی با بیان اینکه تحقق نظام جامع و فراگیر علمی و پژوهشی محور در حوزه مطالعات و فعالیت‌های پیشگیری از اهداف مهم برنامه پنجم است، گفت: تحقق بایسته‌های پیشگیری قضایی، کیفری در فرآیند دادرسی و اصلاح مجرمان باید در دستور کار قرار گیرد. 

وی با اشاره به اینکه باید به سطح مناسب همکاری، مشارکت و نظارت در سه حوزه پیشگیری فرهنگی و اجتماعی، پیشگیری وضعی و انتظامی و پیشگیری قضایی و کیفری با سازمان‌های مرتبط برسیم، اظهار کرد: ارتقای سطح سلامت اداری کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز باید جزو برنام‌های اصلی ما در برنامه پنجم پیشگیری از وقوع جرم قرار گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار