کد خبر: ۱۱۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
تولیت آستان قدس رضوی در دیدار وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی؛
حجت الاسلام مروی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‎های توسعه و پیشرفت جامعه دانست.

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند

به گزارش آرانیوز از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «احمد مروی» در دیدار «سید صولت مرتضوی» وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی که در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام انجام شد؛ ضمن تبریک روز کارگر به این قشر پرتلاش جامعه، به جایگاه کار و تلاش در فرهنگ اسلامی اشاره و با بیان اینکه کار و کوشش عین عبادت است؛ اظهار داشت: بر اساس نگاه اسلام فردی که برای تأمین معاش خانواده خود کار و تلاش ‎کند، اجر و پاداشی همانند مجاهد فی سبیل‌الله دارد.

وی افزود: خدمت به کارگران به‌عنوان قشر فداکار و مؤثر جامعه یه توفیق است؛ کارگران در هر جامعه‌ای مایه پویایی، زنده بودن، پیشرفت و تحول آن جامعه هستند که با عزم و اراده خود چرخ‌های توسعه و پیشرفت را به حرکت در می‌آورند.

تولیت آستان قدس رضوی پیشرفت جوامعی که بخش کارگری زنده، پویا و پرانگیزه دارند را محسوس دانست و خاطرنشان کرد: دولت غیر از وظیفه ارائه خدمات اجتماعی و رفاهی به جامعه کارگری، باید برای ارتقای فرهنگ کار و تلاش در جامعه ارزش‌گذاری کند و این معنا که کارگری و کارکردن یک ارزش است را در جامعه القا کند.

حجت الاسلام مروی خاطرنشان کرد: کارگران در کنار کاری که می‌کنند باید یک نگاه ارزشی و قدسی به نفس کارگری و کارکردن داشته باشند؛ خداوند انسان‌های تندرست بیکار را دوست ندارد، امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در تمام طول ۲۵ سال خانه‌نشینی و غصب خلافت دائما در حال کار کردن بود.

وی با ابراز خرسندی نسبت به کاهش نرخ بیکاری در کشور، گفت: تشویق برای ارتقای فرهنگ کار و تلاش در جامعه باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد؛ کار و تلاش آثار و برکات بسیاری دارد و موجب اعتلای حیات اقتصادی و اجتماعی فرد، خانواده و جامعه است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله وزارتخانه‌های مهمی بوده که وظایف متنوع و گسترده‌ای دارد و با جمعیت قابل توجهی از شاغلین و بیکار‌های کشور در ارتباط است، از این رو این وزارتخانه می‎تواند با امکاناتی که در اختیار دارد نسبت به ارتقای فرهنگ کار و تلاش در جامعه اثرگذار باشد.

در ابتدای این دیدار «سید صولت مرتضوی» وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ضمن قدردانی از برنامه‌ریزی مناسب بنیاد کرامت رضوی در برپایی جشن بزرگ خانوادگی کارگران در جهت تکریم این قشر زحمتکش و بهره‌مندی آنان از فیوضات معنوی حضرت رضا علیه‌السلام؛ گزارشی از اقدامات وزارتخانه متبوع خود ارائه و از کاهش نرخ بیکاری در کشور و تحقق یک میلیون شغل در سال گذشته ارائه کرد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار