کد خبر: ۹۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
استاندار سمنان با بیان اینکه ۳۰ روستای استان سمنان با تانکر آب‌رسانی می‌شود، گفت: اولویت اساسی استان سمنان حل پایدار مشکل آب است.
استاندار سمنان: ۳۰ روستای استان سمنان با تانکر آب‌رسانی می‌شود

به گزارش آرانیوز از شاهرود، سید محمدرضا هاشمی بعد از ظهر امروز در آئین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های آب و فاضلاب شاهرود که با حضور وزیر نیرو برگزار شد اظهار داشت: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف از جمله عمرانی، سرمایه‌گذاری و امنیتی استان سمنان در حال حاضر مشکل خاصی در این حوزه‌ها ندارد اما بحران تأمین آب همچنان جدی است. با توجه به اینکه 310 روستا تحت پوشش آب و فاضلاب هستند که از این تعداد 95 روستا مربوط به شهرستان شاهرود است.

هاشمی با بیان اینکه امسال تعداد روستاهایی که با تانکر آب‌رسانی می‌شود نسبت به سال گذشته کاهش یافته است گفت: قبل از این دولت 52  روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شد که هم‌اینک با همت مسئولان استان و توجه وزارت نیرو در سال گذشته 13 روستا کم شد هم‌اینک نیز از محل محرومیت‌زدایی و قرارگاه سازندگی 12 روستا تحت پوشش آب‌رسانی قرار دارند.

وی ادامه داد: از 30 روستایی که هم‌اینک با تانکر آب‌رسانی می‌شود 9 روستا در منطقه خارتوران شهرستان شاهرود قرار دارند که در همین رابطه درخواست ما از وزیر محترم دستور ویژه برای حل این مشکل در روستاهاست.

استاندار سمنان با بیان اینکه اگر موضوع انتقال آب از چشمه‌سارهای قطری به‌طور کامل اجرایی نشود شهرستان شاهرود با بحران تنش آبی در تابستان مواجه است تصریح کرد: پروژه قطری 47 میلیارد تومان هزینه شده که 98 درصد پیشرفت فیزیکی و 58 کیلومتر خط انتقال دارد. با توجه به سفرهای متعددی که داشتیم، مسیری که باقی مانده 700 متر است.

هاشمی با بیان اینکه پروژه‌های دهه فجر امسال از نظر ریالی 237 درصد رشد داشته است عنوان کرد: پروژه‌هایی که در دهه فجر 1400 افتتاح شد 1637 میلیارد تومان بوده اما امسال 5521 میلیارد تومان است که تأثیر سفر هیئت دولت و ریاست‌جمهور به استان را نشان می‌دهد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان نیز در این آئین گفت: شاهرود 2 تصفیه‌خانه آب و فاضلاب دارد که 15 هزار انشعاب در حال حاضر به شبکه متصل شده است، این تصفیه‌خانه که امروز مورد بازدید قرار گرفت برای مساکن شهرک مهر راه‌اندازی خواهد شد.

محمد طاهری با بیان اینکه این تصفیه‌خانه در حال حاضر 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا عید سال 1402 به بهره‌برداری برسد و با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه، کلیه فاضلاب مساکن مهر که چاه‌های جاذب ندارند به این تصفیه‌خانه متصل می‌شوند.

وی افزود: 14 پروژه با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد تومان در بخش آبفا در ایام‌الله دهه فجر در شهرستان شاهرود افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان تصریح کرد: 90 روستا در شهرستان شاهرود تحت پوشش آب و فاضلاب استان قرار دارند که درصد برخورداری روستاهای شهرستان از آب شرب پایدار 85 درصد است.

طاهری با بیان اینکه 20 درصد انشعابات آبفا شاهرود تاکنون به شبکه فاضلاب متصل شده است افزود: مناطق شهری شهرستان شاهرود به‌صورت 100 درصد از آب شرب پایدار برخوردار هستند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار