کد خبر: ۹۹۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
رئیس حوزه هنری زنجان خبرداد؛
زنجان-رئیس حوزه هنری زنجان گفت: بیش از ۲۰ مورد برنامه فرهنگی هنری به مناسبت گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر برگزار می شود.

برگزاری ۲۰ مورد برنامه فرهنگی هنری همزمان با دهه فجر در زنجان

به گزارش آرانیوز  امیر نعمتی روز چهارشنبه با پاسداشت چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهدای انقلاب در تشریح برنامه‌های ایام دهه‌فجر گفت: در راستای برگزاری برنامه‌های فرهنگی‌هنری مطلوب جلسات هم‌اندیشی و هم‌فکری متعددی با مسئولین واحدهای تخصصی برگزار گردید که ماحصل برگزاری این جلسات تدارک و برنامه‌ریزی بیش از ۲۰ مورد برنامه فرهنگی هنری به مناسبت گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر برگزار می شود.

نعمتی با اشاره به شعار چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب؛ «ایران استوار ۴۴ سال افتخار»، گفت: حوزه هنری به‌عنوان یکی از نهادهای فرهنگی‌هنری انقلاب اسلامی، تبیین و تبلیغ مفاهیم انقلابی و اسلامی با استفاده از ابزار هنر در کنار کشف و تربیت استعدادهای هنری و تولید آثار فاخر از اهداف و رسالت‌های این نهاد فرهنگی‌هنری انقلاب‌اسلامی در کشور است.

وی به برگزاری مراسم شب شعر، عصرانه هنری با حضور کنشگران هنر انقلاب‎اسلامی و دیدار با هنرمند ماه بهمن اشاره کرد و خاطرنشان شد: افتتاح «سومین دوره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» از ویژه برنامه‌های این ایام است که امسال نیز طبق سال گذشته سومین دوره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با هدف کشف استعدادهای دانش‌آموزی و بچه‌های مسجدی برگزار خواهد شد. در این میان ۲۰ گروه تئاتر از گروه‌های مسجدی از ماه‌های گذشته در مساجد شهر زنجان در حال تمرین و آمادگی هستند.

وی با اشاره به مسجد حضرت ولیعصر (عج) به عنوان یکی از پایگاه‌های تأثیرگذار در وقایع انقلاب زنجان، یادآور شد: حوزه هنری زنجان برای چهارمین سال متوالی در نظر دارد شب خاطره مسجد حضرت ولیعصر (عج) را با حضور فعالان و کنشگران انقلابی که در سال‌های انقلاب ۵۷ نقش بسزایی داشته‌اند، برگزار نمایند.

رئیس حوزه هنری زنجان گفت: رونمایی و اکران فیلم مستند «مسجد ولیعصر (عج)» در قالب فیلم مستندروایی از اماکن تاریخی و تأثیرگذار در وقوع اتفاقات و رویدادهای انقلابی در آن دوران و پرداختن به نقش مؤثر اقشار و طیف‌های مختلف، تولید و رونمایی از قطعه موسیقی «پاینده ایران» و رونمایی از کتاب‌های تصویرسازی «لطف خورشید» و «فصل لبخند» ویژه گروه کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های فرهنگی هنری است.

نعمتی گفت: برگزاری نشست «بررسی و تحلیل پژوهشی بیانیه‌ها، اطلاعیه‌ها و متن شعارهای انقلابی»، کارگاه نقد کتاب و کارگاه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و خاطره‌گویی وقایع انقلاب توسط فعالان انقلاب اسلامی زنجان و اعزام خاطره‌گو به مساجد اعتکاف و زندان از دیگر برنامه فرهنگی‌هنری این ایام است.

رئیس حوزه هنری زنجان با تأکید بر لزوم فضاسازی شهری و تولید آثار هنرهای تجسمی بمناست ایام دهه فجر اظهار داشت: برپایی نمایشگاه‌هایی مجازی و میدانی سیار از آثار تجسمی عکس، پوستر، اسناد و روزنامه‌هایی با موضوع رویدادها و وقایع انقلاب‌اسلامی در مدارس و حاشیه برنامه‌های فرهنگی هنری از جمله برنامه‌های واحد هنرهای تجسمی است که عموم دانش‌آموزان، مخاطبین و هنرمندان می‌توانند به‌صورت حضوری می‌توانند از این محتوا بهره‌مند شوند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار