کد خبر: ۹۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
استاندار مازندران خبر داد؛
ساری- استاندار مازندران گفت: همزمان با دهه فجر دو هزار و ۱۰۰ پروژه اقتصادی و عمرانی با ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان بهره برداری می شود.

افتتاح ۲۱۰۰ پروژه عمرانی با ۱۵ هزار میلیارد اعتبار در مازندران

به گزارش آرانیوز، سید محمود حسینی پور عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه بزرگترین پروزه بیمارستانی با هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان اجرا می‌شود، گفت: این بیمارستان برای توریست درمانی به عنوان بزرگترین مجتمع سلامت احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه این بیمارستان ظرف مدت سه سال احداث می‌شود، گفت: با مشارکت کنسرسیوم بانکی سه هزار میلیارد تومان در حوزه آب شرب و کشاورزی سرمایه گذاری خواهد شد.

وی ادامه داد: در دهه فجر دو هزار و ۱۰۰ پروژه در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی و غیره در استان افتتاح می‌شود که برای اجرای آن بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

حسینی پور تصریح کرد: طبق سیاست‌ها در استان مقرر شد هفت منطقه سرمایه گذاری در استان راه اندازی شود و تاکنون پنج همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در استان برگزار و ۷۱۲ پروژه مهم سرمایه گذاری شناسایی شده است.

استاندار مازندران افزود: برای اولین توانستیم پروژه‌های مهم هر شهری را شناسایی و به سرمایه گذاران معرفی کنیم و در آینده نزدیک با راه اندازی سامانه‌ای خاص پروژه‌های برای سرمایه گذاری معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: کریدور شمال - جنوب به عنوان خط جدید ترانزیتی از سوی دولت مطرح است و تحول خوبی را در استان ایجاد خواهد کرد و مازندران با داشتن سه بندر مهم می‌تواند نقش مهمی در این کریدور داشته باشد.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید گفتمان واحدی را برای توسعه ایجاد کنیم، از رسانه‌ها خواست تا نقد منصفانه‌ای داشته باشند، گفت: نقد منصفانه به مدیریت در مسیر توسعه و تعالی استان کمک می‌کند ولی تخریب نتیجه‌ای جز ناامیدی ندارد.

وی از جذب ۹ مجوز سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۵۱ میلیون دلار طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد ۲۲ درصد مجوزهای سرمایه گذاری را در استان تشکیل می‌دهد و تاکنون ۲.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مستقیم در قالب چهار پروژه جذب شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار