کد خبر: ۹۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: سامانه‌های توزیع اقلام اساسی باید تقویت شوند و فرآیند توزیع تا تحویل سفارش‌ها باید تسریع شود.
سامانه توزیع اقلام اساسی باید تقویت شود

به گزارش آرانیوز  از بیرجند، جواد اشرفی صبح امروز در کارگروه تنظیم بازار استان، اظهار داشت: توزیع گوشت و سایر اقلام اساسی از طریق سامانه‌ها و تحویل درب منزل طرح بسیار خوبی است اما لازم است با بررسی مشکلات موجود و رفع آنها، نسبت به تقویت این سامانه‌ها اقدام شود.

وی با اشاره به ایرادات وارده بر روند توزیع گوشت، بر تسریع در فرآیند توزیع تا تحویل سفارش‌ها تأکید کرد و متذکر شد:  ضرورت دارد بازه زمانی ثبت سفارش تا تحویل کالا به مشتری کاهش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه خروجی مصوبات کارگروه تنظیم بازار باید برای مردم مشهود باشد، گفت: مصوبات کارگروه تنظیم بازار لازم الاجراست و تمامی دستگاه‌های عضو باید در اجرای مصوبات اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

اشرفی به نقش دستگاه‌های نظارتی در مدیریت بازار اشاره کرد و اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی نباید فقط گزارش دهنده باشند بلکه پیگیری برای به سرانجام رسیدن مصوبات نیز از انتظارات ما از دستگاه‌های نظارتی است. 

وی ادامه داد: در زمینه مصوباتی که در روند اجرا نیاز به اصلاح دارند، لازم است دستگاه‌های تخصصی پیشنهادات خود را به کارگروه ارائه کنند تا به خروجی مناسبی برسیم.

به گفته وی جلسات کارگروه تنطیم بازار از مهمترین کمیته‌‌های اقتصادی بوده و ارتباط بسیار مستقیمی با معیشت و سفره مردم دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به روزهای پایانی سال و در پیش بودن عید نوروز و ماه مبارک رمضان، بر ضرورت نظارت‌های مستمر و ویژه تأکید کرد.

اشرفی با تأکید بر لزوم افزایش مکان‌های توزیع گوشت در استان، تصریح کرد: ظرفیت‌های لازم برای دخیره‌سازی مرغ نیز باید انجام گیرد.

وی در زمینه خروج دام زنده از استان نیز متذکر شد: در این زمینه، اولویت بر تأمین نیاز بازار استان است و پس از تأمین استان، خروج دام باید به صورت لاشه و با تأییدیه کشتارگاه صورت گیرد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار