کد خبر: ۹۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
استاندار کرمان گفت: کشور بدترین وضعیت اقتصادی را در زمان طاغوت داشت و توسعه‌ای هم که ایجاد شده بود به‌شدت نامتوازن بود، اما امروز به یک کشور صادرکننده تبدیل شدیم.
استاندار کرمان: کشور بدترین وضعیت اقتصادی را در زمان طاغوت داشت

به گزارش آرانیوز  از کرمان، محمدمهدی فداکار صبح امروز در ویژه برنامه 12 بهمن‌ماه سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور که با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و اقلیت‌های مذهبی در سالن ورزشی شهدای کارگر کرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران معجزه الهی بود که به همت امام راحل و همراهی مردم به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در اوج خفقان طاغوتیان به پیروزی رسید و امروز انقلاب مردم ایران روزبه‌روز پله‌های افتخار را طی می‌کند، گفت: انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شکل گرفته است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه رژیم نه تنها به باورهای دینی و مذهبی و فرهنگی مردم ایران توجهی نداشت که تلاش می‌کرد اعتقادات اسلامی مردم را هم از آنها بگیرد، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مجدداً بر تقویت اخلاق و معنویت در جامعه تاکید کردند.

وی با بیان اینکه فساد اخلاقی در رژیم پهلوی موج می‌زد و می‌خواستند این فساد را در جامعه توسعه بدهند، ادامه داد: ایران در زمان طاغوت وابسته‌ترین کشور دنیا به بیگانگان بود و ذلت سیاسی در کشور حاکم بود.

فداکار با اشاره به اینکه امروز کشور ما قدرتمندترین کشور در حوزه تصمیم‌گیری‌های سیاسی در دنیا است و دست بیگانگان از کشور قطع شده است، بیان کرد: کشور بدترین وضعیت اقتصادی را در زمان طاغوت داشت و توسعه‌ای هم که ایجاد شده بود به‌شدت نامتوازن بود.

وی با بیان اینکه در آن دوران واردات کشور بیش از 9 میلیارد دلار بیش از صادرات بود و البته صادراتی هم که بود از فروش نفت با کمترین قیمت‌ها بود، افزود: امروز با وجود تمام تحریم‌هایی که بر کشور اعمال شده، تراز تجاری کشور مثبت بوده و به یک کشور صادرکننده تبدیل شدیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مردم با وحدت کلمه تا پای جان، امام و انقلاب را همراهی کردند و در فتنه اخیر و اغتشاشات هم همراهی مردم باعث ماندگاری و تثبیت انقلاب شد، گفت: دشمن در آغاز پیروزی انقلاب جنگ تحمیلی را بر کشور ایجاد کرد، اما باز هم حضور مردم در جبهه‌ها دشمن را با شکست مواجه کرد.

وی با بیان اینکه کشور با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی افتخارات زیادی در عرصه‌های مختلف علمی، نظامی، پزشکی و غیره کسب کرده است و انقلاب اسلامی به‌عنوان یک الگوی موفق در دنیا مطرح است، ادامه داد: امروز در استان کرمان فقط بیش از 95 درصد مناطق شهری استان از نعمت گاز برخوردارند.

فداکار با اشاره به اینکه سوادآموزی کشور و استان کرمان بسیار پیشرفت داشته و تعداد دانشگاه‌ها و مدارس بیانگر این مهم است، افزود: دولت در حوزه اقتصادی اقدامات موثری را آغاز کرده است و حذف ارز ترجیحی یک کار بزرگ در حوزه اقتصادی بود که هم مانع خروج ارز از کشور شد و هم از فساد و رانت جلوگیری کرد و باعث صرفه‌جویی شد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار