کد خبر: ۹۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:
رشت- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در جدیدترین آمار اعلام شده وزارت بهداشت پنج شهرستان استان گیلان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

۵ شهرستان گیلان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند

فردین مهرابیان در گفتگو با آرانیوز از بستری ۳۴ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گیلان خبر داد و گفت: طی شبانه روز گذشته ۱۲ بیمار کرونایی بهبود و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه وضعیت ۷ نفر از بیماران وخیم گزارش شده است افزود: ۳ بیمار مبتلا به کرونا نیز در بخش icu بستری هستند.

مهرابیان تصریح کرد: در حال حاضر ۸ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری اند.

وی ادامه داد: ۲۱ بیمار کرونایی بهبود یافته طی شبانه روز گذشته از مراکز درمانی گیلان ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر رعایت اصول ساده بهداشتی و زدن ماسک هنگام تب و گلودرد تاکید کرد و گفت: رعایت این دستورالعمل‌ها از گسترش بیماری ویروسی کرونا و سرماخوردگی جلوگیری می‌کند.

وی به ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و افزود: شهرستان‌های رودسر و فومن در نقشه کرونایی استان گیلان از رنگ‌بندی زرد خارج و به رنگ آبی درآمدند و شهرستان سیاهکل از آبی به زرد تغییر رنگ داد.

مهرابیان اضافه کرد: شهرستان‌های بندرانزلی، رودبار، شفت، سیاهکل و ماسال در نقشه کرونایی استان گیلان در رنگ‌بندی زرد قرار دارند و املش، آستارا، آستانه‌اشرفیه، رشت، خمام، رضوانشهر، تالش، صومعه سرا، لاهیجان، رودسر، فومن و لنگرود آبی هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار