کد خبر: ۹۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: ما ماهیانه هم به وزرا و هم به آقای رئیس‌جمهور وضعیت پرداخت حقوق در دستگاه‌ها را به صورت جداگانه گزارش می‌دهیم.

لطیفی: گزارش وضعیت پرداخت حقوق‌ در دستگاه‌ها ماهیانه به رئیس‌جمهور ارائه می‌شود

به گزارش آرانیوز میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، در مورد ضمانت اجرای مصوبات شورای حقوق و دستمزد و عدم افزایش حقوق دستگاه‌ها بدون اخذ تأیید این شورا گفت: تمامی دستگاه‌ها باید این کار را انجام دهند، در غیر این صورت تخلف است و ذیحساب و دستگاه‌های نظارتی مانند دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کشور و دیوان محاسبات با آن‌ها برخورد می‌کنند.

وی افزود: هم‌اکنون شورای حقوق و دستمزد نسبت به دوره قبل خیلی فعال‌تر شده و حدوداً هر یکی دو هفته جلسات این شورا برگزار می‌شود و اطلاعات جمع‌آوری و در سامانه حقوق و دستمزد اطلاعات اعتبارسنجی و اعتباربخشی می‌شود و بعد بر اساس آن ما کار را پیش می‌بریم.

لطیفی با بیان اینکه این کار سختی است و ان‌شاءالله به مرور آن را پیش می‌بریم، اظهار کرد: هم مقاومت در دستگاه‌های اجرایی زیاد است و هم گاهی اوقات اطلاعات دقیقی وجود ندارد و بعضاً هم ادراک نادرستی نسبت به پرداخت سایر دستگاه‌ها بین دستگاه‌ها شکل گرفته که سامانه کمک می‌کند این امر تسهیل و تسریع شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی برای جلوگیری از تخطی دستگاه‌های اجرایی در افزایش حقوق بدون اخذ تأیید شورای حقوق و دستمزد، کمک ما هستند و ما هم ارتباط خوب با این مجموعه‌ها داریم که بتوانیم دستگاه‌ها را در این زمینه کنترل کنیم.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی تصریح کرد: هم‌اکنون این عزم هم در دولت، هم در قوه مقننه و هم در قوه قضائیه وجود دارد که با حقوق نجومی برخورد شود و اگر تخلف موردی نیز وجود دارد، به محض شناسایی با آن برخورد و جلوی آن گرفته می‌شود.

لطیفی اضافه کرد: ما ماهیانه هم به وزرای محترم و هم به آقای رئیس‌جمهور وضعیت دستگاه‌ها را به صورت جداگانه گزارش می‌دهیم که بررسی و ان‌شاءالله در صورت اینکه مشکلی باشد اصلاح شود.

پایان پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار