کد خبر: ۹۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸
سازمان جهانی بهداشت از ربودن شدن یکی از پزشکانش خبر داد.

خبر سازمان جهانی بهداشت از ربوده شدن پزشک خود در شرق مالی

به گزارش آرانیوز سازمان جهانی بهداشت سه‌شنبه شب از ربودن شدن یکی از پزشکان وابسته به این سازمان به دست افراد ناشناس در شرق مالی خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری "فرانسه" آژانس بهداشت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای که سه‌شنبه شب منتشر کرده، این خبر را اعلام کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: سازمان جهانی بهداشت بسیار متأسف است که دکتر محمدو دیاوارا ۲۳ ژانویه (۳ بهمن ۱۴۰۱) در دهستان "میناکا" توسط مهاجمان ناشناس از داخل خودروی شخصی‌اش ربوده شد.

انگیزه ربوده شدن این پزشک اعلام نشده است.

کشور مالی بر اساس شاخص شدت حملات تروریستی در ردیف خطرناک ترین نقاط جهان قرار دارد. این کشور در کنار بورکینافاسو ، مالی و سومالی به عنوان کشورهای با خطر بالاتر در سطح جهان به شمار می‌آیند.

هرچند به ماهیت عاملان این ربایش هیچ اشاره ای نشده است، اما براساس گزارش تارنمای اندیشکده راهبردی المصری، گروه تروریستی «نصرة‌ الاسلام و المسلمین» از جمله گروه‌های مسلحی است که در منطقه ساحل و صحرای آفریقا به ویژه منطقه مرزی میان مالی، نیجر و الجزایر فعالیت دارد و با القاعده ارتباط دارد. این گروه شامل چهار زیر شاخه به نام‌های گردان «المرابطون»، و امارت منطقة «صحرای بزرگ»، و گروه «أنصار الدین» و گردان آزادیبخش «ماسینا» است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار