کد خبر: ۹۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان:
زنجان- رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: اقدامات جهت شناسایی ساختمان‌های ناایمن در شهر زنجان اجرا می شود.

اقدامات جهت شناسایی ساختمان‌های ناایمن در شهر زنجان اجرا می شود

به گزارش آرانیوز، احسان ذبیحان، با بیان اینکه بعد از حادثه متروپل حساسیت‌های زیادی در جامعه و هم نهادهای نظارتی و قضایی ایجاد شده است، تاکید کرد: در این راستا و طبق گزارش بازدید بازرسان نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی ساختمانهای ناایمن شناسایی شده به دادستانی و شهرداری زنجان معرفی شدند تا طبق مقررات و قوانین با آنها برخورد شود و همچنین سازمان آتش نشانی شهرداری زنجان ساختمان‌های ناایمن در برابر حریق را شناسایی و برای اصلاح ایرادات، اخطاریه صادر نموده است.

وی از تشکیل کارگروه پایش ایمنی ساختمانهای مهم و بلند مرتبه خبر داد و ابراز داشت: این کارگروه به ریاست معاون عمرانی استانداری زنجان و با ۱۰ دستگاه اجرایی، نظارتی و قضایی تشکیل می‌شود. اداره کل راه و شهرسازی دبیرخانه این کارگروه می‌باشد.

رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: هدف این کارگروه پیشگیری از وقوع حوادث مشابه متروپل برای ساختمان‌های موجوداست.

ذبیحیان تاکید کرد: رعایت کامل مقررات ملی ساختمان، اجرای ساختمان توسط اشخاص ذیصلاح، نظارت دقیق و اقدام جدی در برابر تخلفات ساختمانی، می‌تواند منجر به احداث ساختمان‌های ایمن شود.

وی افزود: انجام مطالعات ژئوتکنیک قبل از انجام طراحی ساختمان یکی از مواردی است که می‌بایست رعایت شود بطوری که وقوع برخی حوادث در مناطقی از شهر ضرورت آن را دوچندان کرده است.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان، بیان داشت: ساختمان‌ها در دو حوزه ایمنی در برابر حریق و زلزله بررسی می‌شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار