کد خبر: ۹۹۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد؛
بیرجند- معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حوزه اشتغال خراسان جنوبی هدر رفت منابع نداشته‌ایم، گفت: خراسان جنوبی پیشرو در زمینه تحقق تعهد اشتغال بوده است.

خراسان جنوبی پیشرو در زمینه تحقق تعهد اشتغال

به گزارش آرانیوز  احمد خانی نوذری بعدازظهر سه شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی استان‌ها در گذر زمان در حوزه سرمایه گذاری مغفول مانده‌اند، اظهار کرد: عدالت در سرمایه گذاری از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه رفع محرومیت‌ها است، بیان داشت: خراسان جنوبی به عنوان یکی از استان‌هایی که بر اساس ظرفیت‌ها در سرمایه‌گذاری عقب مانده بود را در اولویت قرار داده‌ایم.

وی عنوان کرد: ۱۸ صندوق بازنشستگی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که ۵۰ درصد جمعیت کشور عضو این صندوق‌ها هستند.

خانی نوذری ادامه داد: طرح‌های سرمایه گذاری در صندوق‌های بازنشستگی را به‌صورت مکان محور، حجم سرمایه گذاری و اشتغال ایجاد شده در سامانه‌ای متمرکز، پویا و برخط دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به بروز رسانی طرح‌های آمایش سرزمینی بیان داشت: سند آمایش سرزمین را در کنار جمعیت و ظرفیت‌های استان‌ها قرار داده‌ایم و از استان‌های کمتر برخوردار حمایت می‌کنیم.

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه زود بازده بودن، تکمیل زنجیره ارزش و سرمایه‌گذاری بین نسلی از اولویت‌های ما در سرمایه گذاری است، تصریح کرد: به دلیل کسری منابع بیش از ۹۰ درصد سود حاصل از بنگاه‌های اقتصادی را توزیع می‌کنیم و گاهی پولی برای سرمایه‌گذاری جدید نمی‌ماند لذا باید به دنبال روش‌های دیگر برای سرمایه‌گذاری باشیم.

به گفته وی در حوزه معادن و ظرفیت‌های مرزی خراسان جنوبی علیرغم فرصت‌های خوب سرمایه‌گذاری و توسعه غفلت شده است.

خانی نوذری با اذعان به اینکه مسئله اشتغال یک مسئله ملی و مهم است، اضافه کرد: آسیب جدی که در زمینه اشتغال وجود دارد این است که ایجاد اشتغال را در گذر زمان سرمایه‌محور تعریف کرده‌ایم و از نقش مهارت به عنوان یک موضوع مهم غافل شده‌ایم.

وی با بیان اینکه امکانات و ظرفیت‌های خراسان جنوبی فراتر از ایجاد اشتغال فعلی است، گفت: باید تلاش شود تا تسهیلات بند "ب" تبصره ۱۶ در خراسان جنوبی تا پایان سال به طور کامل جذب شود.

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: خراسان جنوبی از استان‌های پیشرو در زمینه تحقق تعهد اشتغال بوده و بر اساس صحت‌سنجی که انجام شده در این استان ۹۰ درصد اشتغال به هدف رسیده و هدر رفت منابع نداشته‌ایم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار