کد خبر: ۹۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور:
ساری- سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور گفت: مازندران به عنوان استان پایلوت مبارزه بیولوژیک در شمال کشور انتخاب شده است.

مازندران پایلوت مبارزه بیولوژیک در شمال کشور انتخاب شد

به گزارش آرانیوز حسین رنجبر اقدم در جلسه ستاد گیاه پزشکی استان مازندران گفت: استان مازندران یک استان دارای شرایط ویژه در تولید محصولات کشاورزی است که این استان را به استان امنیت غذایی کشور تبدیل کرده است.

وی از تولید محصول سالم برنج در کشت اول و دوم بدون استفاده از هیچ گونه سموم شیمیایی خبر داد و گفت: زمینه تولید محصولات سالم در کشور وجود دارد و اگر کشاورزان از آخرین یافته‌ها و دستاوردهای تحقیقاتی محققان استفاده کنند شاهد تولید انواع محصولات سالم خواهیم بود.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور خواستار توسعه و گسترش استفاده از عوامل بیولوژیک برای مبارزه با آفات شد و افزود: دو استان در کشور پایلوت مبارزه بیولوژیک در محصولات کشاورزی هستند که مازندران به عنوان استان پایلوت مبارزه بیولوژیک در شمال کشور انتخاب شده است.

وی اظهار کرد: پایش کیفیت سموم مصرفی، پایش فروشگاه‌های سموم شیمیایی، پایش زمان مصرف سموم و جایگزینی سموم کم‌خطر از مواردی است که در دستورکار سازمان حفظ نباتات کشور قرار دارد.

رنجبر از تعدد فروشگاه‌های توزیع سموم شیمیایی در استان گلایه کرد و گفت: باید به دنبال افزایش تعداد کلینیک‌های گیاه پزشکی در استان باشیم و از این طریق مصرف سموم را کاهش دهیم چراکه سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف سموم شیمیایی است

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار