کد خبر: ۹۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه:
کرمانشاه - فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام پنج باند سرقت در کرمانشاه و کشف اموال مسروقه خبر داد.

انهدام ۵ باند سرقت در کرمانشاه/کشف ۶۰ میلیارد ریال اموال مسروقه

به گزارش آرانیوز، سردار علی اکبر جاویدان در حاشیه بازدید از کشفیات پلیس آگاهی و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ارتقا امنیت اجتماعی با محوریت مقابله با مجرمان و پیشگیری و کشف سرقت توسط کاراگاهان پلیس آگاهی استان کرمانشاه به مدت ۷۲ ساعت اجرا شد.

وی ادامه داد: در جریان اجرای این طرح پنج باند سرقت خودرو و قطعات و محتویات آن، منزل و موبایل متشکل از ۱۴ سارق و مالخر متلاشی و در مجموع بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اموال مسروقه از آنها کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در خصوص این باندها، گفت: یکی از این باندها، باند سرقت گوشی تلفن همراه بودند که ۲ سارق به تناوب با کمک چهار دستگاه خودرو که سه دستگاه آن نیز مسروقه بود اقدام به قاپ زنی و موبایل قاپی می‌کردند.

جاویدان با اشاره به اعتراف ۲ سارق به ارتکاب ۱۳۵ فقره قاپ زنی، یادآوری کرد: از این باند ۱۰۰ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف و یک مالخر نیز در این رابطه دستگیر شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با تلاش مأموران پلیس آگاهی ۲ نفر که در استان‌های دیگر اقدام به سرقت موبایل کرده و پس از انتقال به کرمانشاه و پاک کردن شماره سریال آنها، اقدام به فروش این گوشی‌های تلفن همراه می‌کردند، دستگیر شدند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه با بیان اینکه از این باند نیز ۱۰۰ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی کشف شد، افزود: یک مالخر نیز دستگیر و یک باب مغازه هم پلمب شد.

جاویدان در خصوص انهدام باند سارقان منزل نیز گفت: اعضای این باند ۲ سارق و یک مالخر بودند که به سرقت از ۹۶ منزل اعتراف و در بازرسی از مخفیگاه‌های آنها، مقدار زیادی اموال مسروقه مانند فرش، تلویزیون، لوازم آشپزخانه و … کشف شد.

وی همچنین از متلاشی شدن باند سارقان خودرو نیز خبر داد و با بیان اینکه ۲ عضو این باند ۶ دستگاه خودرو را در شهر کرمانشاه سرقت کرده بودند، خاطرنشان کرد: یک قبضه کلت کمری و حدود هفت کیلوگرم مواد مخدر از آنها کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: در مدت اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی با تلاش کاراگاهان پلیس آگاهی یک باند سه نفره سارقان به عنف نیز دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه اعضای این باند با یک دستگاه خودرو مسروقه پژو ۴۰۵ با پلاک جعلی اقدام به سرقت اموال با ارزش شهروندان می‌کردند، افزود: این افراد عموماً گوشی موبایل، وجه نقد، ساعت و دیگر اموال با ارزش قربانیان خود را سرقت می‌کردند.

سردار جاویدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قاطعیت پلیس در برخورد با سارقان و مجرمان، گفت: بدون شک کرمانشاه هرگز جولانگاه مناسبی برای این افراد نبوده و نخواهد بود.

رئیس پلیس استان کرمانشاه ادامه داد: در میان افراد دستگیر شده یکی از اراذل و اوباش هم هست که در بازرسی از منزلش اسلحه و چند قبضه قداره، قمه و شمشیر و دیگر سلاح‌هایی که ایجاد رعب و وحشت می‌کند کشف شد تا ثابت شود مأموران انتظامی حافظ امنیت جامعه بوده و امنیت مردم خط قرمز پلیس است.

وی در پایان از تداوم طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی خبر داد و گفت: از دستگاه قضائی نیز انتظار می‌رود با صدور احکام بازدارنده هم باعث افزایش امنیت در جامعه شده و هم اینکه مجرمان به این نتیجه برسند در صورت انجام جرم به شدیدترین شکل ممکن مجازات می‌شوند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار