کد خبر: ۹۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
یک عضو کمیته دفاعی پارلمان عراق از سه پیش شرط آمریکایی های برای نخست وزیر عراق ، در راستای نشستن پای میز مذاکرات درباره موضوع قیمت دلار خبر داد.

سه‌ پیش شرط سخت آمریکا روی میز نخست وزیر عراق

به گزارش آرانیوز، به نقل از وبگاه بغداد الیوم، «وعد قدو» عضو کمیته دفاعی پارلمان عراق در سخنانی تاکید کرد: مقامات آمریکایی برای نشستن پای میز مذاکرات با دولت عراق در موضوع قیمت دلار، سه پیش شرط دارند.

وی افزود: در درجه نخست آمریکایی ها خواهان انعقاد یک توافق جدید درباره ماموریت های نیروهای ائتلاف بین المللی و تقویت قانونی بودن حضور نظامیان آمریکایی در اراضی عراق هستند، که این یکی از مهمترین پیش شرط های واشنگتن برای گفتگو با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق درباره موضوع قیمت دلار در عراق است.

وی افزود: دومین پیش شرط آمریکایی ها در این زمینه به گفتگو درباره موضوع ایران مربوط می شود. سومین شرط آنها آنها نیز مذاکره درباره وضعیت گروه های مقاومت در عراق است تا در صورت موافقت بغداد با این سه پیش شرط، درباره موضوع دلار گفتگو کنند.

عضو کمیته دفاعی پارلمان عراق افزود: عراق به صورت ظاهری اشغال شده نیست اما واقعیت این است که اقتصاد عراق دچار محدودیت هایی است و دولت عراق نمی تواند به تنهایی رشد سریع قیمت دلار را متوقف کرده و آن را به قیمت های قبلی آن بازگرداند.

وی تاکید کرد: البته السودانی در گذشته گام های مهمی برای کاهش قیمت دلار برداشته اما در آینده نیز باید برخی بانک ها را به دلیل نقش آفرینی در افزایش قیمت دلار بازخواست کند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار