کد خبر: ۹۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری بوشهر با اشاره به نرخ ۹۸ درصدی سواد به ویژه در زنان استان گفت: اشتغال در حوزه بانوان افزایش یافته و ۸۰ درصد اشتغال بانوان در گروه آموزگاران است.
اشتغال ۸۰ درصدی بانوان استان بوشهر در گروه آموزگاران

به گزارش آرانیوز  از بوشهر، رقیه زنگنه‌نژاد ظهر امروز در آیین تجلیل بانوان فرهنگی برگزیده طرح استانی بانوی امید آفرین نقش آموزگاران در جامعه را بسیار مهم دانست و اظهار داشت پذیرش 2 نقش مادری در منزل و مدرسه توسط بانوان فرهنگی، سبب شده است که فعالیت این گروه ارزش بسیار زیادی برخوردار باشد.

وی اثرگذاری بانوان فرهنگی در حوزه تربیت کودک و نوجوانان را یادآور شد و افزود: بانوان فرهنگی می‌توانند با تصمیمات راهبردی، اثرگذاری زیادی در حوزه تربیت کودک و نوجوانان داشته باشند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری بوشهر با بیان اینکه رویکرد آموزش محوری در مدارس سبب شده است که از به امور تربیتی و پرورشی، توجه کمتری شود خاطرنشان کرد: معلمان به عنوان مربی باید در همزمان با برنامه‌ریزی آموزشی و تحصیلی زمینه رشد شخصیتی و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموز در گروه‌های اجتماعی و در نهایت تمدن سازی را فراهم آورند.

زنگنه‌نژاد با اشاره به نرخ 98 درصدی سواد در جامعه به ویژه زنان در استان عنوان کرد: با وجود جنگ تحمیلی 8 ساله، تحریم‌های طولانی و جنگ رسانه‌ای، نرخ با سوادی افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اشتغال 80 درصدی بانوان در گروه آموزگاران ادامه داد: این مشارکت گسترده نشان از توانمندی و اثربخشی بانوان برای پرورش نیروهای نخبه و توانمند با رویکرد انقلابی، هویت سازی کودک و جریان سازی دارد.

نقش آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموزان تراز انقلاب اسلامی

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این آیین با بیان اینکه دانش‌آموز محور و پایه نظام تعلیم و تربیت است گفت: آموزش و پرورش به‌صورت عام و به ویژه فرهنگیان خانم به‌صورت خاص نقش اساسی در تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی دارند.

علی موحدی مدارس را کارخانه انسان‌سازی دانست و افزود: بر اساس سند تحول بنیادین، مربی بودن شرط انسان‌سازی توسط معلم است.

وی خاطرنشان کرد: معلم به عنوان مربی با تربیت انسان در افزایش سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی نقش آفرین است.

موحدی با بیان اینکه ارتقا جایگاه معلم، پیش زمینه انسان سازی موفق است گفت: معلم، وزارت آموزش و پرورش و ‌دستگاه‌های اجرایی با رسالت فرهنگی، به ترتیب بیشترین نقش را در پاسداشت کرامت معلم در جامعه بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: دشمن درحالی که فروش داروی بیماری سرطان را به ایران تحریم کرده است اما با بیش از 280 شبکه فارسی زبان، به طور رایگان برنامه‌های مختلف را با هدف جنگ ترکیبی و شناختی پخش می‌کند.

موحدی تأکید کرد: آموزش و پرورش، دانش‌آموزان را با اصول اساسی انقلاب اسلامی آشنا کرده و شهیدان همچون محسن حججی و علی لندی‌پور را پرورش می‌دهد.

ابلاغ طرح بانوی امید آفرین به شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش در امور بانوان در این نشست با تبیین برنامه‌ها و شاخص‌های عملیاتی حوزه امور بانوان گفت: یکی از شاخص‌های عملیاتی حوزه، شناسایی، تکریم و تجلیل از بانوان فرهیخته و تأثیر گذار در خانواده و اجتماع است.

لیلا ناظرزاده افزود: در این راستا، طرح بانوی امید آفرین به شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ و با همکاری کارشناسان و رابطین امور بانوان، مستندات مورد بررسی قرار گرفت و پس از تجدید نظر نهایی توسط کمیته استانی، نفرات برگزیده معرفی شده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از سیاست‌های جوانی جمعیت یکی از بانوان فرهنگی دارای شاخص‌های مورد نظر مورد تجلیل قرار گرفت.

در این آیین بانوان فرهنگی برگزیده طرح استانی بانوی امید آفرین تجلیل شدند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار