کد خبر: ۹۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۶ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شد، گفت: از ابتدای امسال جلوی برداشت ۴۲ هزار مترمکعب آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در خراسان جنوبی گرفته شده است.
۵۶ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان جنوبی مسدود شد

به گزارش آرانیوز  از بیرجند، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی، عباس سروری با اعلام این خبر گفت: نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز و پروانه‌دار یکی از راه‌های جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب و در نتیجه صرفه‌جویی است.

وی با اشاره به انسداد 56 حلقه چاه غیرمجاز در استان از ابتدای امسال، افزود: با این کار به مدیریت مصرف منابع آبی کمک شایانی شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه آب یک سرمایه است؛ به ویژه در استانی مانند خراسان جنوبی، اظهار کرد: چاه‌های حفر شده در حاشیه رودخانه‌ها با عمقی حدود 10 تا 15 متر حفر می‌شود که باید جلوی آن گرفته شود تا برداشت بی رویه صورت نگیرد.

سروری با بیان اینکه در خراسان جنوبی چاه عمیقی که با دستگاه حفر شده باشد وجود ندارد، تصریح کرد: از سال 1385 پرکردن چاه‌های غیرمجاز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: از سال 85 تاکنون 1200 حلقه چاه در استان مسدود و با این کار از برداشت حدود 6 میلیون مترمکعب آب جلوگیری شده است.

سروری در مورد چاه‌های درون خانه‌ها و باغات شخصی، گفت: برخی افراد همراهی لازم را ندارند که در نتیجه آب منطقه‌ای با در دست داشتن مجوز قضایی نسبت به انسداد چاه اقدام می‌کند.

وی بیان کرد: شناسایی از طریق گشت‌های بازرسی آب منطقه‌ای و یا افراد بومی انجام شده و به این افراد اخطار داده شده و گاهی چاه توسط افراد صاحب خانه و باغ مسدود می‌شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار