کد خبر: ۹۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۲۶ پرونده در خصوص احتکار لوازم خانگی رسیدگی و محتکران علاوه بر الزام به عرضه کالا در بازار به پرداخت ۲۰ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند.
محکومیت ۲۰ میلیاردی محتکران لوازم خانگی در استان فارس

غلامرضا سالاری در گفت‌وگو با آرانیوز در شیراز، با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون 112 پرونده با موضوع قاچاق چوب در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی و علاوه بر ضبط چوب‌های مکشوفه بیش از 26 میلیارد ریال جریمه نقدی برای متخلفان اعمال شده است، اظهار داشت: تعزیرات حکومتی در برخورد با سودجویانی که به قصد منعفت‌طلبی نسبت به تخریب منابع ملی اقدام می‌کنند هیچگونه اغماضی ندارد و با متهمان این پرونده‌ها قاطعانه برخورد قاطع می‌کند.

وی در ادامه افزود: همچنین از ابتدای سال تا کنون به 71 پرونده مراکز درمانی غیرمجاز که عمدتا در حوزه زیبایی فعالیت غیرقانونی داشته‌اند رسیدگی شده که احکام تعطیلی این مراکز صادر و تمامی تجهیزات مرتبطه نیز به نفع دولت ضبط شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس باتصریح بر اینکه در 10 ماهه امسال 71 پرونده با موضوع گران‌فروشی لوازم خانگی رسیدگی و بالغ بر 2 میلیارد و 700 میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد‌های صنفی متخلف صادر شده و در صورتی که پرونده دارای شاکی بوده، حق شاکی نیز مسترد شده است، گفت: همچنین 26 پرونده در خصوص احتکار لوازم خانگی نیز رسیدگی و محتکران علاوه بر الزام به عرضه کالا در بازار به پر داخت 20 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند.

جریمه  130 میلیاردی برای متخلفان  قاچاق ماینر

سالاری خاطرنشان کرد: در حوزه قاچاق دام به 667 پرونده در تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده و علاوه بر ضبط دام‌های مکشوفه، بالغ بر 189 میلیارد ریال جریمه نقدی برای قاچاقچیان دام صادر شده است.

عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس گفت: پرونده‌های قاچاق ماینراز ابتدای سال به 303 پرونده رسیدگی شده که علاوه بر ضبط کالای قاچاق، 130 میلیارد ریال جریمه نقدی برای متخلفان صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه در رسیدگی به پرونده‌های گرانفروشان و محتکران، بدون هیچ گونه اغماضی، مجازات‌های سنگین برای متخلفان اعمال می‌شود اظهار داشت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف، موارد را در سریع‌ترین زمان ممکن با شماره 124 گزارش دهند تا تخلف مورد نظر در شعب تعزیرات حکومتی رسیدگی شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار