کد خبر: ۹۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی گفت: از آنجایی که برخی از بخش‌های اقتصادی استان از جمله زیرساخت‌های کشاورزی دچار خسارت‌های سرمازدگی شده‌اند، جبران این خسارت‌ها از طریق ستاد مدیریت بحران پیگیری می‌شود.
پیگیری جبران خسارت سرمازدگی در استان خراسان جنوبی

به گزارش آرانیوز از بیرجند، علیرضا عباس‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌هایی که کارشناسان انجام می‌دهندف پیگیری‌هایی برای تأمین خسارت‌ها توسط ستاد مدیریت بحران در دست انجام است که به محض حصول نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.  

وی ضمن تقدیر از همکاری و همراهی مردم در سطح استان برای صرفه‌جویی مصرف گاز، افزود: این دوره کم سابقه‌ترین، طولانی‌‌ترین و در عین حال وسیع‌ترین سرمای زمستانی را تجربه کردیم و مشارکت مردم در پویش‌های مختلف از جمله «خانه گرم برای همه»، «هر خانه یک اتاق گرم» و «دمای همدلی و رعایت دمای 18 تا 21 درجه سانتیگراد» تأثیر زیادی در مدیریت مصرف داشته است.  

معاون امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: با تمهیداتی که اندیشیده شده تاکنون گاز خانگی در استان برقرار بوده و شاهد قطع گاز نبودیم و امید است که با ادامه این همدلی و استمرار خدمات دچار افت فشار گاز در موج بعدی سرما نشویم.  

وی گفت: موج جدید سرما از شنبه تا پایان هفته جاری استان را در برمی‌گیرد،  لذا تأکید بر این است که همچنان صرفه‌جویی با تمام ظرفیت و امکان ادامه داشته باشد.  

عباس‌زاده تأکید کرد: از همه صنایع و واحدهای تولیدی که در این ایام در راستای مدیریت مصرف گاز همکاری ویژه داشتند، تقدیر می‌شود.

 به گفته وی بر اساس گزارش هواشناسی از صبح امروز موج جدید سرما را در استان شاهد خواهیم بود که تا پایان هفته با آن مواجه هستیم.  

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه تا پایان هفته همچنان صرفه‌جویی ویژه باید در دستور کار باشد، افزود: امتحانات دوره اول و دوم متوسط که هفته گذشته لغو شده بود این هفته بر اساس برنامه اعلامی مدارس برگزار می‌شود و آموزش مقطع ابتدایی هم تا روز دوشنبه به صورت مجازی خواهد بود.  

عباس‌زاده از شروع به‌کار دستگاه‌های اجرایی در استان خبر داد و تأکید کرد: مصرف گاز در دستگاه‌های اجرایی و ادارات ممنوع بوده و فعالیت آنها باید بر اساس استفاده از سوخت جایگزین باشد. 

وی یادآور شد: فعالیت دستگاه‌های اجرایی با دو ساعت تأخیر از ساعت 9 و 30 دقیقه آغاز می‌شود. 

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار