کد خبر: ۹۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از وارد مدار شدن چهار منبع آبی جدید برای برطرف شدن مشکلات افت فشار و رسیدن به پایداری آب در تربت جام خبرداد.
فعال شدن ۴ منبع برای تامین آب تربت جام/ مشکلات افت فشار برطرف شد

سید ابراهیم علوی در گفت‌وگو باآرانیوز در مشهدمقدس اظهارداشت: در شهر تربت جام پس از سرما و یخبندان و مشکلاتی که در تامین انرژی داشت با وصل شدن گاز، مصرف آب به دلیل کارهای روزمره و عقب افتاده شهروندان تربت جامی به دو برابر حد معمول رسید.

وی با بیان این مطلب که مشترکان تربت جامی 350میلیون لیتر در ثانیه آب مصرف کرده اند گفت: این رویه سبب شد تا سطح ارتفاع مخازن افت کرده و فشار آب کاهش یابد و همچنین در برخی مناطق نیز شاهد قطعی آب باشیم که با حضور در شهرستان تربت جام و بررسی فنی و کارشناسی مشکل حل شد.

علوی تصریح کرد: پس از این موضوع نسبت به مدیریت تولید و مصرف برنامه ریزی شد و چهار منبع آبی جدید وارد مدار توزیع شد و نسبت به تامین آب مصرفی مردم  اقدام شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر مناطق کم‌فشار به روال عادی برگشت و اختلال موقتی که در شبکه پیش آمده بود از بین رفت و همچنان  تلاش‌ها برای مدیریت تولید و مصرف ادامه دارد.

وی گفت: شهروندان باید در مصرف آب مدیریت مصرف داشته باشند چرا که یخ زدگی و بستن لوله ها ممکن است سبب ترکیدگی لوله شود. بنابراین شبکه داخلی منازل خود را به طور حتم بررسی کنند.

علوی خاطرنشان کرد: اماکن متروکه و یا اماکنی که مالک نداشتند نیز از روز گذشته انشعابشان قطع شده است تا خسارتی برای شهروندان ایجاد نشود. از طرفی شهروندان باید از مصارف غیرضروری بپرهیزند و از مصرف آب بیش از توان تولید و منابع آبی خودداری کنند چرا که ممکن است مجدد موجب اختلال شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در پایان گفت: شهرستان تربت جام بیش از 45هزار مشترک و 110هزار نفر جمعیت دارد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار