کد خبر: ۹۹۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۶
حسین‌زهی گفت: غربی‌ها همواره به دنبال غارت منابع و سلطه بر مردم شریف ایران بوده‌اند، اما همین روابط محدودی هم که وجود دارد می‌تواند دستخوش تغییراتی شود.

تنها هدف غرب غارت منابع و ثروت‌های مردم ایران استبه گزارش آرانیوز «اسماعیل حسین‌زهی» نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهانت بی‌شرمانه نشریه‌نما «شارلی ابدو» به مرجعیت دینی و سیاسی مسلمانان، اظهار داشت: این نشریه‌نما هتاک پیش از این هم به پیامبر اسلام (ص) توهین کرده بود که متأسفانه کشورهای اسلامی پاسخ قاطع و پشیمان کننده‌ای ندادند و همین مسئله سبب شد هتاکی تا امروز ادامه پیدا کند.

حسین‌زهی تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اکیداً از دولت خواستار برخورد قاطع با دولت فرانسه هستم و در این زمینه هیچ عذر و بهانه‌ای نمی‌تواند توجیحه‌کننده هتاکی‌های شارلی ابدو باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رویه‌ای که رسانه‌های فرانسوی پیش گرفته‌اند با مقوله آزادی بیان قابل توجیه نیست، زیرا در هیچ مکتب اخلاقی توهین به بهانه آزادی مورد قبول نیست، توهین به مرجعیت دینی و سیاسی مردم مسلمان ایران توهین به ملت شریف ایران است که در تمام دوره‌های تاریخی مهد فرهنگ و تمدن بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه فرانسه شاید کم‌تر از هزار سال قدمت تاریخی داشته باشد، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی درخواستی که از وزیر امور خارجه داشتند، خواستار محدود کردن روابط دیپلماتیک با فرانسه شدند.

حسین‌زهی ادامه داد: البته پیش از این روابط جمهوری اسلامی ایران با فرانسه و به طور کلی غرب حسنه نبوده است، چراکه غربی‌ها همواره به دنبال غارت منابع و سلطه بر مردم شریف ایران بوده‌اند، اما همین روابط محدودی هم که وجود دارد می‌تواند دستخوش تغییراتی شود.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار