کد خبر: ۹۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶
کوچکی‌نژاد گفت: دستگاه دیپلماسی باید از طریق نهادها و محاکم بین‌المللی شکایت خود را نسبت به دولت فرانسه و نشریه‌نما فرانسوی اعلام کند.

هتاکان نشریه‌نما فرانسوی به سزای اعمالشان برسند/ دستگاه دیپلماسی از محاکم بین‌المللی پیگیری لازم را انجام دهدبه گزارش آرانیوز «جبار کوچکی‌نژاد» نماینده مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به هتاکی نشریه‌نما فرانسوی «شارلی ابدو» به مقدسات اسلامی، اظهار داشت: هفته گذشته شاهد بودیم نشریه‌نما شارلی ابدو توهینی به مرجعیت دینی و سیاسی مسلمانان و پیامبر اکرم (ص) داشت که به اعتقاد بنده باید با واکنش سراسری و قاطع همه مسلمانان عالم اعم از شیعه و سنی مواجه شود.

کوچکی‌نژاد بیان داشت: همه آزادگانی که به ادیان ابراهیمی احترام می‌گذارند در مقابل این نوع توهین‌ها باید عکس‌العمل درخوری نشان دهند تا مجدداً این وقایع تکرار نشود، این واقعه بسیار تاسف‌آور بود و اگر جلوی این رویه گرفته نشود، قطعاً توهین به ادیان دیگر تسری پیدا می‌کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دستگاه دیپلماسی و معاونت حقوق بشر قوه قضاییه می‌توانند از طریق نهادها و محاکم بین‌المللی شکایت خود را نسبت به دولت فرانسه و نشریه‌نما فرانسوی اعلام کند، تا از طریق ابزارهایی حقوقی هم بتوانیم پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به دشمنان اسلام و اندیشه‌های توحیدی بدهیم.

وی افزود: افرادی که این در این توهین بی‌شرمانه دخالت داشتند، قطعاً باید به سزای اعمال خودشان برسند، بی‌شک تنبیهات لازم جهانی در خصوص این افراد باید صورت بگیرد تا درس عبرتی برای دیگر افراد و رسانه‌های معاند باشد.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: اگر جلوی این افراد گرفته نشود، به مرور زمان مسلمانان نسبت به اینگونه مسائل عادی رفتار می‌کنند و این مسئله خطر بسیار بزرگی برای اسلام و جوامع اسلامی است، زیرا موجودیت اسلام به خطر می‌افتد.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار