کد خبر: ۹۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
 

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بیمه دانا، ارتقای سطح سلامت فرهنگیان با بهره‌گیری از خدمات الکترونیکی و دیجیتالی را از اولویت‌های کاری این شرکت برشمرد.

 

به گزارش آرانیوز به نقل از روابط‌عمومی بیمه دانا، دکتر رضا جعفری در گردهمایی مشترک مدیران ارشد رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و مدیران ستادی و اجرایی این شرکت که در سالن همایش اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با ابراز خرسندی از قرارداد منعقد شده با آموزش و پرورش اظهار داشت: بازمهندسی مدیریت سرمایه انسانی یک نیاز ویژه به شمار می‌رود و میزان رضایتمندی بیمه‌گذاران نیازمند اهمیت‌بخشی به سرمایه‌های انسانی است.
ایشان از ارائه سه میلیون و هشتصد و پنج هزار فقره خدمت به فرهنگیان از ابتدای انعقاد قرارداد تاکنون خبر داد و اظهار امیدواری کرد که طی آینده نزدیک، به منظور افزایش سطح دسترسی به خدمات و تسهیل در خدمات‌دهی تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه دانا برای ارائه خدمت به این قشر، به ۲۰ هزار مرکز افزایش یابد.
دکتر جعفری، نظارت‌های میدانی در استان‌ها و شعب، تداوم طرح تکریم بیمه‌شدگان، تمهیدات اتخاذ شده در زمینه داروی بیماران صعب‌العلاج و ارائه خدمات ویژه (VIP) به فرهنگیان را از دیگر برنامه‌های شرکت بیمه دانا در بحث قرارداد وزارت آموزش و پرورش یاد کرد و با تأکید بر تجمیع بیمه‌ها افزود: کلیه مراکز آموزشی سراسر کشور تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته‌اند و تفاهم‌نامه بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی فرهنگیان نیز منعقد شده است.  
وی با تاکید بر ضرورت تسریع و تسهیل عملیات بیمه‌گری از مرحله صدور بیمه‌نامه تا پرداخت خسارت اظهار داشت: در بیمه دانا، توسعه کمی و کیفی خدمات‌رسانی به جامعه فرهنگیان با جدیت در دستور کار قرار دارد و نگاه ما به مقوله ارائه پوشش‌های بیمه‌ای در این جامعه فرهنگی پیش از آنکه رویکردی اقتصادی داشته باشد، نوعی ایفای مسئولیت اجتماعی به شمار می‌آید.
مدیرعامل بیمه دانا، عرضه پوشش‌های بیمه‌ای متناسب با نیاز جامعه فرهنگیان و خنثی‌سازی ریسک‌های موجود را از مهم‌ترین اهداف شرکت بیمه دانا دانست و افزود: ارتقای سطح سلامت فرهنگیان با بهره‌گیری از خدمات الکترونیکی و ابزارهای دیجیتالی در دستور کار این شرکت قرار دارد.
دکتر جعفری همچنین با ارائه گزارشی از  وضعیت بیمه‌گری در بخش آموزش و پرورش، از ضرورت طراحی «بیمه یکپارچه فرهنگیان» خبر داد و گفت: تجمیع بیمه‌های پایه و تکمیلی در بخش سلامت می‌تواند به صورت کاملا محسوس، سطح رضایتمندی  جامعه شریف فرهنگی را افزایش دهد.
در این گردهمایی، سیدسعید مقدم‌زاده مدیرکل رفاه و پیشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیز ضمن قدردانی از دکتر رضا جعفری مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره بیمه دانا، به تشریح گزارش مختصری از قرارداد بیمه دانا و وزارت آموزش و پرورش پرداخت و اظهار داشت: موضوع بیمه معلمان یکی از موضوعات مهم در حوزه رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش است که به مدت پنج سال مورد غفلت قرار گرفته بود.
وی، اصلاح نظام بیمه وزارت آموزش و پرورش را مهمترین برنامه و هدف وزارتخانه دانست و افزود: در آغاز این مسیر، همراهی و همکاری شرکت بیمه دانا به بهترین شکل ممکن، همواره یاری‌رسان وزارت آموزش و پرورش بوده است و عبور از شیوه صندوقی و حرکت به سمت روش بیمه‌گری را گامی مهم در وزارت آموزش و پرورش دانست.
مدیرکل رفاه و پیشتیبانی وزارت آموزش و پرورش همچنین با بیان اینکه میزان رضایتمندی از خدمات ارائه شده بیمه دانا به معلمان و فرهنگیان از سطح مطلوبی برخوردار است، بر استمرار، حفظ و ارتقاء آن تأکید کرد.  

بیمه دانا دغدغه‌های ما را برطرف کرد
دکتر علی بنیادی نائینی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با حضور در این گردهمایی گفت: کیفیت و کمیت امر بیمه‌گریِ فرهنگیان از دغدغه‌های جدی و راهبردهای اصلی نهاد ناظر است و بیمه درمان، عمده پرتفوی بیمه فرهنگیان به شمار می‌رود که حساسیت‌های خاص خود را دارد و باید نظارت ویژه‌ای بر آن اعمال شود.
عضو هیات عامل بیمه مرکزی، حذف ارز ترجیحی و افزایش تعرفه‌های بخش سلامت را از مشکلات امر پوشش ریسک‌های درمانی دانست و اظهار داشت: راهکارهایی نظیر تداوم امر بیمه‌گری و بهره‌مندی جامعه فرهنگیان از بسته‌های متنوع بیمه‌ای می‌تواند علاوه بر افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور، سطح رضایت فرهنگیان را افزایش دهد.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی از سهم ۱۳ درصدی شرکت بیمه دانا از بازار صنعت بیمه کشور در نُه ماهه اول امسال سخن گفت و عنوان نخست سهم بازار این شرکت در بخش غیردولتی را از عوامل رفع دغدغه‌های نهاد ناظر در بخش بیمه فرهنگیان دانست و افزود: ایجاد فضای اطمینان و آرامش در جامعه در گرو رضایت خاطر و امنیت روانی جامعه فرهنگیان است.
 بنیادی نائینی، نظارت بر حسن اجرای مفاد قرارداد بیمه ای بین آموزش و پرورش و شرکت بیمه دانا را از تکالیف قانونی بیمه مرکزی بر شمرد و ابراز امیدواری کرد با ارائه نرخ های فنی و عادلانه، مسیر خدمت صنعت بیمه هموارتر شود.
وی در پایان با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های بیمه «تکافل» در عملیات بیمه‌گری مرتبط با فرهنگیان، اظهار داشت: در آینده نزدیک با استفاده از ابزارهای بیمه‌گری هوشمند، خدمات نوینی در اختیار جامعه فرهیخته فرهنگیان قرار خواهد گرفت.

نگاه ملی بیمه دانا در پوشش ریسک‌های متنوع فرهنگیان کشور غرورآمیز است
دکتر علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این گردهمایی طی سخنانی با برشمردن نقش و اهمیت آموزش در رشد و پیشرفت جامعه، به روند انعقاد قرارداد بیمه دانا با وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: معلمی شغل نیست، یک مهارت و هنر بزرگ برای تعلیم و تربیت انسان است، و ما به دلیل حساسیت‌های خاص این شغل همواره دغدغه‌هایی را مد نظر داشتیم که خوشبختانه با ورود بیمه دانا به بحث بیمه‌گری فرهنگیان عزیز و با حمایت بیمه مرکزی برطرف شد.
رئیس کمیسیون اجتماعی با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر بخش آموزشی کشور، خاطرنشان کرد: صنعت بیمه می‌تواند با طراحی محصولات و خدمات متناسب با نیازهای فعالان بخش آموزشی و تربیتی علاوه بر افزایش ضریب نفوذ بیمه در ایجاد فضای آرامش و اطمینان در جامعه فرهنگیان نیز نقش‌آفرینی کند.
وی با قدردانی از گزارش شفاف و امیدبخش بیمه دانا در خصوص ارائه خدمات بیمه‌ای به فرهنگیان، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از تمامی طرح و برنامه‌هایی که در راستای رفاه اقتصادی و آرامش روانی جامعه فرهیخته فرهنگیان ارائه می‌شود، حمایت خواهد کرد.
ایشان از قرارداد شرکت بیمه دانا با وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک اقدام ملی یاد کرد و در راستای تسهیل عملیات بیمه‌گری، خواستار تجمیع بیمه معلمان شد.
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو با ابراز خرسندی از میزان چشمگیر رضایت فرهنگیان، تصریح کرد: جلب اعتماد فرهنگیان توسط صنعت بیمه با ارائه خدمات کامل از مرحله صدور تا فرایند پرداخت خسارت در حقیقت جذب اطمینان تمامی آحاد جامعه به شمار می‌رود.
وی همچنین، حمایت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از فرهنگیان را مورد تاکید قرار داد و ضمن قدردانی از دکتر رضا جعفری مدیرعامل بیمه دانا و سایر مدیران این شرکت بابت ارائه خدمات مطلوب بیمه‌ای به این قشر فرهیخته جامعه، خواستار گسترش زنجیره تامین خدمات بیمه‌ای به جامعه دانش‌بنیان کشور شد و در پایان، خدمت‌رسانی و پرداخت سریع خسارت به بیمه‌گذاران را از عوامل اصلی موفقیت بیمه‌گران عنوان کرد.

معرفی منتخبان ایده پرداز آموزش و پرورش
در ادامه این مراسم مهدی منتجب و حسینعلی کرمی منتخبان ایده‌پرداز وزارت آموزش و پرورش از استان‌های اصفهان و همدان طی سخنانی با مرور عملکرد بیمه دانا در حوزه خدمت‌رسانی به فرهنگیان و قدردانی از این خدمات، خواستار تداوم آن و گسترش تعاملات موجود بین طرفین با هدف تسریع در خدمت‌رسانی به همکاران خود شدند.


قدردانی مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش از بیمه دانا
پایان‌بخش این گردهمایی، سخنان سیدسعید مقدم زاده مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بود که طی سخنانی ضمن تکریم مقام معلم و تشکر و قدردانی از عملکرد بیمه دانا، خواستار افزایش تعامل و همکاری‌های موجود برای رفع مشکلات احتمالی و ارائه خدمات مطلوب بیمه‌ای به فرهنگیان شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار