کد خبر: ۹۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
حجت‌الاسلام نوروزی با بیان اینکه تجدیدنظر نسبت به تنظیم روابط با فرانسه ضرورت دارد، گفت: تا زمانی که سردمداران فرانسه خطوط قرمز ما را رعایت نمی‌کنند، نباید با آنها ارتباط داشته باشیم.

وزارت امور خارجه فوراً سفیر فرانسه را اخراج کند/لزوم بازنگری در روابط با فرانسهبه گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن نوروزی» نماینده مجلس شورای اسلامی ، در واکنش به اهانت نشریه‌نما فرانسوی شارلی ابدو به مقدسات اسلامی و مرجعیت دینی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای واکنش قاطع خود را نسبت به این هتاکی‌ها نشان داد و از دولت درخواست کردیم سفیر فرانسه را هرچه سریع‌تر از ایران اخراج کند.

حجت‌الاسلام نوروزی تصریح کرد: تنها راهی که برای فرانسه باقی است تا بتواند با جمهوری اسلامی ایران روابط سیاسی و دیپلماتیک داشته باشد عذرخواهی رسمی و عدم تکرار چنین گستاخی‌هایی از سوی رسانه‌های این کشور است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مستقل با همه دنیا به غیر از رژیم خون‌خوار و کودک‌کش اسرائیل ارتباط دوستانه دارد، زیرا مبتنی بر اندیشه‌های دینی ما باید اساس ارتبطاتمان با دیگر کشورها مبتنی بر برادری، برابری و محبت به هم‌نوعان باشد، اما خباثت‌های فرانسه را هم نمی‌توانیم بپذیریم.

حجت‌الاسلام نوروزی تاکید کرد: کشور فرانسه به پایگاه و مرکز مدیریت منافقین تبدیل شده است و در عین حال نشریه‌نماهایشان به مقدسات و مرجعیت دینی مسلمانان اهانت می‌کند، ما اصلاً این مسائل را تحمل نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه تجدیدنظر نسبت به تنظیم روابط با فرانسه ضرورت دارد، گفت: تا زمانی که سردمداران فرانسه خطوط قرمز ما را رعایت نمی‌کنند، نمی‌توانیم با آنها ارتباط داشته باشیم.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار