کد خبر: ۹۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
معاون عمرانی استانداری ایلام از پوشش سیستم نوین آبیاری برای ۱۷ هزار و ۵۵۹ هکتار از اراضی ایلام خبر داد.
سیستم نوین آبیاری برای ۱۷ هزار و ۵۵۹ هکتار از اراضی استان ایلام

سعید هژبری در گفت‌وگو با آرانيوز درایلام، از پوشش سیستم نوین آبیاری برای 17 هزار و 559 هکتار از اراضی ایلام خبر داد و اظهار داشت: استان ایلام با مساحت 20 هزار و 133 کیلومتر مربع و یک آب و هوای چهار فصل و اقلیم متنوع، دارای 340 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی است که از این میزان 200 هزار هکتار آن را اراضی دیم و 140 هزار هکتار اراضی استان آبی است.

معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: بهینه کردن زمین‌های کشاورزی برای افزایش تولید و ماندگاری کشاورزان در امر تولیدات کشاورزی موجب آن شده است تا طرح‌های متنوع در راستای تامین آب برای زمین‌های کشاورزی به روش نوین که مانع از هدر آب شود در‌ استان عملیاتی‌ شود.

وی به طرح‌هایی چون سامانه گرمسیری، مهار آب‌های مرزی و احیای اراضی پایین دست سد کرخه و غیره اشاره و خاطرنشان کرد: دو سد، لوله‌گذاری 500 کیلومتری و تونل 35 کیلومتری و غیره نیز پیش‌بینی و اقدمات آنان در حال انجام است.

هژبری به اهداف طرح سیستم نوین آبیاری برای 17 هزار و 559 هکتار از اراضی ایلام اشاره و گفت: این طرح و سایر طرح‌های اجرا شده در این راستا بیش از 77 روستا، 25 شهر و 12 شهرستان استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

معاون عمرانی استانداری ایلام به اعتبار مالی طرح آبرسانی غرب کشور که ایلام را نیز شامل است اشاره کرد و گفت: 15 هزار میلیارد تومان اعتبار این طرح است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار