کد خبر: ۹۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان از رتبه برتر نان استان در سطح کشور خبر داد.
سیستان و بلوچستان ‌‌بهترین نمره کیفیت ‌نان‌ را کسب کرد

به گزارش آرانيوز از زاهدان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان؛  سرگزی گفت: استان سیستان و بلوچستان ضمن کسب بهترین نمره کیفیت در انواع نان‌های لواش، تافتون، بربری و سنگک، عنوان بالاترین درجه کیفی این حوزه (خیلی خوب) را نیز به خود اختصاص داده است.

 مدیرکل غله استان سیستان و بلوچستان افزود: برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت نان از ماهاست که با تشکیل اکیپ‌های منظم نظارت و بازرسی، آموزش و آگاهی دادن نانوایان و تأمین گندم مناسب برای اختلاط با سایر گندم‌ها و به تبع آن استحصال آرد مناسب شروع گردیده و هم اکنون نتیجه مطلوب مدنظر حاصل شده است.

وی گفت: نان‌های تولیدی استان سیستان و بلوچستان در طول سال رتبه برتر را به لحاظ کیفیت در کشور کسب کرده است. بر این اساس نان لواش سیستان و بلوچستان امتیاز 96، تافتون 95/6، نان بربری 98 و سنگک امتیاز 96/6 کسب و در مجموع در 2 بخش لواش و سنگک رتبه اول کشوری و در بخش نان بربری و تافتون پس از استان زنجان در رتبه دوم کشوری در سالجاری را کسب نموده است.

 سرگزی گفت: میانگین نمره کشوری کیفیت در نان لواش 96، تافتون 95/6و بربری 98، و سنگگ 96/6 لحاظ می‌شود که میانگین امتیاز تمامی نان‌های تولیدی استان سیستان و بلوچستان در آبان سالجاری نمره 96/55 کسب کرده است.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بازرسی از واحد‌های نانوایی و کارخانجات آرد استان به طور مستمر صورت می‌گیرد، تصریح کرد: طرح بازرسی یک ماهه را به منظور تشدید بازرسی‌ها در استان اجرایی نمودیم که بر این اساس روزانه از واحد‌های نانوایی و کارخانجات آرد در دو شیفت روزانه مورد پایش و کنترل قرار خواهند گرفت.

 وی برگزاری دوره‌های آموزشی، نیروی انسانی ماهر، ماده اولیه به کار رفته در پخت نان، عدم استفاده از افزودنی‌های غیر مجاز و افزایش نظارت‌ها را از متغیر‌های اصلی در کیفیت نان استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار