کد خبر: ۹۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری از ورود یک سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: بارش و کولاک برف برای استان پیش‌بینی می‌شود.
کولاک برف و یخبندان در راه استان چهارمحال و بختیاری

مهران چراغ‌پور در گفت‌وگو با آرانيوز در شهرکرد، با اشاره به ورود یک سامانه بارشی به استان، اظهار داشت: این سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز وارد استان می‌شود و تا اوایل وقت روز جمعه در استان فعال است.

وی با اشاره به بارش برف و باران و احتمال رعد و برق برای استان، بیان کرد: وزش باد به نسبت شدید، کولاک برف در گردنه‌ها و مسیرهای کوهستانی و همچنین کاهش دید افقی به دلیل رخداد مه، برای استان انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: این سامانه بارشی برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، بن، کیار و خانمیرزا بیشتر فعال است.

چراغ‌پور  با اشاره به لغزندگی جاده‌ها در پی این سامانه بارشی و اختلال در ترددها به خصوص گردنه‌ها و گذرگاه‌های کوهستانی، عنوان کرد: لازم است در رانندگی در عبور از مسیرها احتیاط‌های لازم انجام شود و تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیرچرخ به همراه باشد.

وی با اشاره به احتمال جاری شدن رواناب‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها  و همچنین بالا آمدن آب رودخانه‌ها، افزود: لازم است در این مدت فعالیت‌های کوهنوردی متوقف شود، همچنین در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها از چرای دام پرهیز شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار