کد خبر: ۹۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
اصفهان - رئیس دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: ۲۰ پروژه مشترک بین دانشگاه‌های ایران با دانشگاه‌های سوئیس با محوریت دانشگاه صنعتی در دست اجرا می‌شود.

اجرای ۲۰ پروژه مشترک با سوئیس با محوریت دانشگاه صنعتی اصفهان

به گزارش آرانيوز ، پیمان مصدقی صبح سه شنبه در گردهمایی مدرسه زمستانی نسل چهارم صنعت اظهار داشت: بمنظور پیاده سازی نسل چهارم صنعت نیازمند ایجاد بستر اینترنت پر سرعت، فضای ابری محاسبات و آموزش و فرهنگ سازی از پایین‌ترین تا بالاترین مقام در کارخانجات با نسل چهارم صنعت هستیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از کارخانجات داخل کشور وارد فاز نسل چهارم صنعت شدند، بیان داشت: اینترنت اشیا، امنیت شبکه، یکپارچه سازی افقی و عمودی صنایع، شبیه سازی، واقعیت افزوده و روش‌های تولید سریع از پایه‌های نسل چهارم صنعت است.

رئیس دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان به ۳ چالش پیش روی صنایع برای ورد به نسل چهارم صنعت اشاره کرد و بیان داشت: از آنجائیکه با حجم وسیعی از داده‌های بزرگ مواجهیم نیازمند شبکه اینترنت قوی، بالا بردن امنیت شبکه برای عدم نفوذ هکرها و ایجاد بستر فرهنگ و آموزش در کارخانجات هستیم که هم اکنون این زیر ساخت‌ها فراهم نشده است.

وی با اعلام اینکه سوئیس و آلمان دو کشور پیشرو در پیاده سازی نسل چهارم صنعت در اتحادیه اضافه کرد: در دنیا از ۷ تا ۱۰ سال پیش شاهد ورود صنایع به نسل چهارم صنعت هستیم.

مصدقی با اشاره به ۲۰ پروژه مشترک بین دانشگاه‌های ایران با دانشگاه‌های سوئیس با محوریت دانشگاه صنعتی گفت: این پروژه‌ها در زمینه پزشکی، منابع طبیعی، بایو تکنولوژی، مهندسی و علوم پایه در دوره‌های ۳ تا ۴ ساله برگزار می‌شود.

وی به اقدام مشترک دانشگاه صنعتی اصفهان با همکاری دانشگاه زوریخ (ZHWE) سوئیس در حوزه نسل چهارم صنعت طی سال ۹۷ و ۹۸ اشاره کرد و گفت: این صنعت از سال ۲۰۱۰ آغاز شده است و با موجی از شبکه سازی گسترده‌ای از داده‌ها و ارتباطات شبکه ای در بین دستگاه‌ها شاهدیم.

رئیس دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه جزیره‌ای عمل کردن در نسل چهارم صنعت منسوخ می‌شود، افزود: در نسل چهارم صنعت تمام اشیا و وسایل کددار و دارای شناسنامه و هویت می‌شوند و قابل شناسایی و هوشمندسازی می‌شود.

وی گفت: از سال ۷۰ نخستین انقلاب صنعتی شکل گرفت و با استفاده از نیروی بخار لوکوموتیو و کشتی‌ها ساخته شد و ۱۰۰ سال به طول انجامید که وارد نسل دوم صنعت شدیم که استارت آن از سال ۱۷۸۰ با پیدایش الکتریسته خورد و تا ۱۸۷۰ بطول انجامید رشد جمعیت را شاهد بودیم و از این سال تا ۱۹۷۰ با کامپیوتر وارد نسل سوم صنعت شدیم و از ۲۰۱۰ وارد نسل چهارم صنعت شدیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار