کد خبر: ۹۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به میراث فرهنگی همدان گفت: مرمت بناهای تاریخی همدان از مهم ترین اهداف در نظر گرفته شده در حوزه میراث فرهنگی این استان است.
اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به میراث فرهنگی همدان/ بناهای مذهبی مرمت می‌شود

محسن معصوم علیزاده در گفت‌و‌گو با آرانيوز  در خصوص پرونده ثبت جهانی هگمتانه نیز اظهار داشت: اولویت ما در میراث فرهنگی همدان پیگیری و اتمام پرونده ثبت جهانی هگمتانه است.

وی تاکید کرد: یکی از مهم ترین میراث های ماندگار تاریخی در همدان هگمتانه است که هویت و نماد این شهر می باشد برای همین پاشنه کشیده برای پرونده جهانی شدن آن عمل خواهیم کرد.

وی افزود: از دیگر مواردی که در حوزه میراث فرهنگی استان همدان در دستور کار قرار داده شده است ثبت ملی دیگر آثار تاریخی و مرمت بناهای مذهبی همدان از جمله امامزاده کوه( محسن) ، بدیع الزمان و سایر بناها است.

وی در خصوص اعتبارات تخصیص داده شده این اداره کل نیز عنوان کرد: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به همدان، 150 میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص داده شد که قرار است طی سه سال به همدان اختصاص داده شود همچنین اعتبارات استانی ما نیز حدود 23 میلیارد تومان است که به سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اختصاص یافته است.

این مقام مسئول همچنین به چشم انداز ترسیم شده در بخش گردشگری اشاره کرد و گفت: برگزاری تورهای آشناسازی ویژه فعالان گردشگری خارجی و داخلی باتوجه به بازار هدف،استفاده از فناوری های نوین و دانش بنیان در تولید محتوا اطلاع رسانی و تبلیغات در گردشگری، تقویت زیر ساخت ها با هم افزایی و تعامل ادارات دیگر، مدیریت بازدید و ترددهای استانی در قالب ستاد خدمات سفر از جمله این اهداف می باشد.

معصوم علیزاده با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش گردشگری کمک زیادی به افزایش زیر ساخت ها در جذب گردشگر می کند، عنوان کرد: مهم ترین اقدامی که در این حوزه موفق به انجام آن شده ایم تسهیل گری در حوزه سرمایه گذاری برای متقاضیان تاسیسات گردشگری می باشد که در حال انجام است.

وی همچنین به تقویت حوزه صنایع دستی با افزایش تسهیلات پرداختی به صنعتگران استان اشاره کرد و ادامه داد: نیاز به سرمایه گذاری اندک در مقایسه با دیگر صنایع از مزیت های صنایع دستی استان است که می تواند در کنار ایجاد اشتغال پایدار در توسعه صادرات استان نیز اثر گذار باشد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار