کد خبر: ۹۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
بیرجند- مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از خروج سامانه بارشی از استان خبر داد و گفت: تا اواسط هفته آینده تشدید سرما و یخبندان را شاهد خواهیم بود.

خروج سامانه بارشی از خراسان جنوبی/تشدید سرما و یخبندان در استان
به گزارش آرانيوز پاییز امسال اگرچه باران بارید اما باز هم کم و ناچیز بود. لب‌های خشکیده کویر از رحمت الهی کمی تر شد اما همچنان چشم‌ها به چشمه‌های خشکیده آسمان است تا ابرهای سیاه فرشی بر پهنه آسمان بگسترانند و بر سر زمین خشکیده کویر اشک بریزند.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی اگر چه از بارش‌ها خبر داد اما اظهار می‌کند که این بارندگی‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهشی چشم گیر داشته و حدود ۵۸ درصد کمبود بارندگی‌های پاییزی و کاهش ۲۵ درصدی باران‌های پاییزی را در استان شاهد هستیم.

علیرضا خندان رو در گفت و گو با مهر با اشاره به شرایط جوی استان بیان کرد: بر پایه الگوی نقشه‌ها، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای شناختی تا فردا با افزایش گرادیان فشاری در منطقه شرق کشور گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک و در برخی نقاط کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین در مرز شرقی احتمال وقوع گرد و خاک و طوفان وجود دارد، گفت: همچنین سرما و یخبندان طی روزهای آینده برای استان پیش بینی می‌شود.

خندان رو بیان کرد: به لحاظ دمایی امروز و فردا به ویژه در طول روز تغییرات دما کاهشی است و انتظار می‌رود کماکان هوا نسبت به شرایط عادی خنک‌تر باشد.

وی با بیان اینکه همچنین برای فردا صبح سرما و یخبندان تشدید می‌شود، افزود: میانگین بارش‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته برای زهان با بیشترین مقدار بارندگی حدود ۱۱ میلی متر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین میزان بارندگی‌ها در نهبندان، قاین، فردوس چهار میلی متر، اسدیه سه میلی متر، بشرویه و طبس دو میلی متر و برای بیرجند، خوسف حدود یک میلی متر گزارش شد.

وی با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی بارش‌ها در پاییز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و کمبود ۵۸ درصدی بارندگی در پاییز امسال، گفت: پیش بینی می‌شود بارندگی فرانرمال در دی تا بهمن ماه و بارندگی نرمال در زمستان تا اوایل سال آینده داشته باشیم.

خندان رو بیان کرد: بارندگی‌ها تا ظهر امروز در نواحی مرکزی و شمال شرقی استان به صورت خفیف و پراکنده خواهد بود و پس از آن شاهد خروج سامانه بارشی از استان خواهیم بود.

نخعی در ادامه با اشاره به ماندگاری رطوبت در استان از تشدید سرما و یخبندان و در مناطق کوهستانی از تشکیل پدیده مه و کاهش دید افقی خبر داد و گفت: تا اواسط هفته آینده تشدید سرما را شاهد خواهیم بود بنابراین تمهیدات ویژه برای مصرف حامل‌های انرژی به هم استانی‌ها و مراقبت توصیه می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار