کد خبر: ۹۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: در حال حاضر شاخص آلودگی هوا در شهر قزوین به ۱۵۱ رسیده و به این ترتیب هوای قزوین برای همه گروه‌ها اعم از حساس و غیرحساس ناسالم است.
هوای قزوین برای همه گروه‌ها ناسالم شد

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با آرانيوز در قزوین، با اشاره به آخرین داده‌های سامانه پایش کیفی و ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر قزوین، اظهار داشت:‌ در حال حاضر شاخص آلودگی هوا در شهر قزوین به 151 رسیده و به این ترتیب هوای قزوین برای همه گروه‌ها اعم از حساس و غیرحساس ناسالم است.

وی اضافه کرد: همچنین بر اساس نتایج ایستگاه سنجش آلایندگی هوا در شهر الوند هم شاخص آلودگی هوا در این شهر به 117 رسیده و بنابراین هوای این شهر برای گروه‌های حساس ناسالم است. در ضمن در شهر آبیک هم آخرین شاخص آلایندگی هوا عدد 126 را نشان می‌دهد و بنابراین هوای آبیک هم برای گروه‌های حساس ناسالم است.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: توصیه ما به مردم شهر قزوین که با توجه به آلودگی هوا از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و خارج شدن از خانه خودداری کنند و در صورت ضرورت حتماً با ماسک تردد کنند.

وی یادآور شد: همچنین در شهرهای صنعتی الوند و آبیک هم گروه‌های حساس شامل سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و قلبی و عروقی باید از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کرده و حتی‌الامکان از خانه خارج نشوند. در صورت ضرورت هم ترددها باید در مدت کوتاه و همراه با ماسک انجام شود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با بیان اینکه وضعیت سرمای شدید هوا حداقل تا انتهای هفته آینده تداوم خواهد داشت، گفت: با توجه این سرما و تشدید پدیده وارونگی هوا بر سطح آلایندگی هوا افزوده خواهد شد و به نظر می‌رسد در روزهای آینده اگر وزش باد نداشته باشیم، حجم و غلظت آلودگی هوا در نواحی صنعتی و پرتردد بیشتر شود.

شیخ‌الملوکی با ذکر اینکه شهرستان آوج با منفی 10 درجه سانتی‌گراد سردترین هوای شبانه‌روز اخیر را به خود اختصاص داد، افزود: همچنان کشاورزان و گلخانه‌داران باید مراقب محصولات کشاورزی خود را در مقابل موج سرمای هوا باشند.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار