کد خبر: ۹۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی خبرداد؛
تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از تعیین تکلیف ۱۰۱ محدوده بلاتکلیف در حوزه پروانه اکتشاف در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

تعیین تکلیف ۱۰۱ محدوده بلاتکلیف اکتشاف معادن در آذربایجان شرقی

به گزارش آرانیوز ، صابر پرنیان در جلسه شورای معادن استان که با حضور استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از نمایندگان مجلس و فعالان حوزه معدن برگزار شد با بیان اینکه هدف اصلی شورای معادن استان ریل گذاری برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی است، اظهار کرد: با توجه به تأثیر معادن در اقتصاد استان تمام دستگاه‌های متولی باید برای رفع مسائل و مشکلات این بخش همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته ۳۵ پروانه بهره برداری، ۳۱ مورد گواهی کشف در ۹ ماه گذشته و ۴۹ پروانه اکتشاف در استان صادر شده است.

پرنیان با بیان اینکه در استان معدن بلاصاحب مجهول وجود ندارد، تاکید کرد: تعیین تکلیف ۱۰۱ محدوده بلاتکلیف در حوزه پروانه اکتشاف و گواهی اکتشاف در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با کمک سازمان نظام مهندسی معدن، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال غرب کشور، خانه معدن و کارشناسان حوزه معدن تیمی برای رصد عملکرد معادن استان تشکیل داده‌ایم.

وی ادامه داد: درج اطلاعات تمام فرآیند معادن تا پایان بهمن ماه یک اقدام انقلابی در رابطه با شفافیت معادن است.

پرنیان با اشاره به اهمیت اجرای بند ۵ ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه برای اولین بار در استان گفت: اگر به دلیل بهره‌برداری از معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی خسارتی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی وارد شود این خسارت‌ها از محل این قانون قابل پرداخت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی افزود: پنج شهرستان کلیبر، اهر، هشترود، سراب و مراغه در این زمینه اعلام خسارت کرده بودند که با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها و با جمع‌آوری مستندات این موارد پیگیری می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار