کد خبر: ۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معتقدیم شروع و پایان سال تحصیلی با توجه به اقلیم‌های کشور باید منعطف باشد، گفت: متاسفانه مصوبه مجلس شورای اسلامی این انعطاف را از ما گرفته است.

 احتمال زمانبندی اقلیمی سال تحصیلی

به گزارش آرانیوز، درباره تغییر زمان آموزشی بر اساس شرایط اقلیمی استان‌ها، گفت: مصوبه مجلس شورای اسلامی، آغاز سال تحصیلی را اول مهرماه قرار داده؛ بنابراین برای تغییر آغاز و پایان سال تحصیلی، انعطاف را از ما گرفته است.

وی افزود: اگر بخواهیم انعطافی را ایجاد کنیم، باید لایحه‌ای را تهیه کنیم تا تقدیم مجلس شورای اسلامی شود و پس از تصویب، این بحث را دنبال کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در سال‌های گذشته آغاز سال تحصیلی به جای اول مهرماه، هفته آخر شهریورماه بود و مدارس در آن تاریخ بازگشایی می‌شد.

فانی ادامه داد: بازگشایی یک هفته زودتر مدارس موجب می‌شد تا اگر تعطیلاتی همانند آلودگی هوا و برف برای مدارس پیش آید، این زمان ذخیره‌ای برای آن موقع باشد.

وی اظهار کرد: متاسفانه با مصوبه مجلس شورای اسلامی، این انعطاف از بین رفته؛ در حالی که ما اعتقاد داریم انعطاف باید در شروع و پایان سال تحصیلی با توجه به اقلیم‌های کشور ایجاد کنیم، منتهی نیاز به لایحه داریم.

وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد تا لایحه انعطاف در زمان آموزشی آماده و تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

برچسب ها: 1
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار