کد خبر: ۹۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران گفت: امروز جایگاه سازه‌های فولادی ما در دنیا قابل رقابت با همه‌ی کشورها است.درصورت امکان صادرات می‌توان شاهد ارزآوری خوبی در این حوزه بود.

 

حامد ضیایی

 

به گزارش  آرانیوز به نقل از می متالز، حامد ضیایی رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران با اشاره به همایش سازه‌های فولادی بیان کرد: یازدهمین دوره کنفرانس ملی سازه و فولاد به همراه چهارمین دوره بین المللی آن برگزار شد. انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران به همراه انجمن علمی سازه‌های فولادی ایران که دوستان دانشگاهی ما هستند و همچنین به همراه شرکت تعاونی «تسفا» تعاونی‌ای که به همت دوستان سازه‌ای ایجاد شده است، این رویداد را برگزار کرده ایم. این کنفرانس معتبرترین کنفرانس سازه‌های فولادی کشور است.

وی درباره ایمنی سازه‌های فولادی، تصریح کرد: در زمینه سازه‌های فولادی یک پارامتر یا ده پارامتر نیست بلکه مجموعه‌ای از پارامترها که در طول مهندسی ما ایجاد شده توسط دوستان دانشگاهی ما پرداخته شده و در صنعت سازه‌های فولادی این موضوع با آزمایش‌ها و روش‌های تولید و با استانداردسازی‌هایی که تلاش شده، این موضوع به ظهور رسیده است. امروز جایگاه سازه‌های فولادی ما در دنیا قابل رقابت با همه‌ی کشورها است. یعنی اگر امکان صادرات را داشته باشیم می‌توان شاهد ارز آوری خوبی در این حوزه بود. زیرا هم از نظر تولید فولاد ارزش افزوده خوبی داریم و هم نیروی کار ارزانی در اختیار داریم که این موارد زمینه ساز صادرات خوب برای سازه‌های فولادی است که اشتغالزایی خوبی هم به همراه دارد. در حال حاضر حدود ۵۰ هزار نفر اشتغالزایی در ۶۰۰ کارخانه سازنده در اختیار داریم که می‌توان آن را توسعه داد.

ضیایی با اشاره به نکات مهم ارائه شده در این کنفرانس، بیان کرد: درباره مبحث دهم صحبت شد که مبحث فولاد است. همچنین درباره مبحث یازدهم که صنعتی سازی است تاکید شد و پنلی در این باره برگزار شد. اگر بخواهیم مساله مسکن در کشور حل شود باید حرکت بیشتری به سمت صنعتی سازی داشته باشیم. ساختمان‌ها باید مدولار سازی شوند به طوری که خیلی سریع بتوانیم ساختمان‌ها را با کیفیت و طراحی از پیش تعیین شده بسازیم.

وی درباره اعضای انجمن گفت: این انجمن که کار حدود ۶۰۰ کارخانه زیرمجموعه را تسهیل می‌کند، برای عضوگیری دو اصل دارد که یکی داشتن پروانه بهره برداری و دیگری عضویت در اتاق بازرگانی است. دوستان با توجه به شناختی که دارند و می‌دانند مسیر تعالی بخش خصوصی از اتاق بازرگانی است یا به این سمت حرکت کرده یا در حال انجام اقداماتی هستند که عضو اتاق بازرگانی شوند و پس از آن عضو انجمن صنف خود شده تا بتوانند مشکلات حوزه خود را برطرف کنند. این انجمن از تک روی‌ها و اشتباهات تجربه شده جلوگیری می‌کند و با همفکری شاهد هم افزایی خواهیم بود.

ضیایی همچنین درباره پیگیری شکایت‌هایی که یک پروژه می‌تواند داشته باشد، اظهار کرد: ما از ابتدا توصیه می‌کنیم در قراردادها انجمن را به عنوان داور قرار دهند، اما اگر اتفاقی رخ دهد ما کمیسیون حقوقی داریم و می‌توانند با مراجعه به ما نامه نگاری‌ها را انجام داد و مشکل خود را با ارائه قرارداد مطرح و حتما رفع اختلاف شده و اگر قصوری صورت گرفته باشد جبران می‌شود. زیرا معتقد هستیم بازار خوب ابتدا با رضایت مشتریان و کار خوب حاصل می‌شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران درباره رتبه بندی شرکت‌ها گفت: ما در تلاش هستیم با کمک سازمان برنامه و بودجه یا مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی به این رتبه بندی دست پیدا کنیم، اما به دلیل دقت بالا نیازمند زمان است و امیدوار هستیم تا سال آینده این موضوع را محقق کنیم.

ضیایی با اشاره به انتظارات از این صنف بیان کرد: مسوولان یک وظایف مشخصی دارند که اگر به همان‌ها عمل کنند بدون شک در بخش صنعت و بخش خصوصی می‌دانیم چطور مسیر را اداره کنیم. تنها دخالت‌های نابه جایی که شکل می‌گیرد برای ما دردساز می‌شود. از سویی دیگر آماده نبودن بستر برای یک کار آرام از دیگر مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم. به عنوان مثال بدلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم صادرات را به راحتی انجام دهیم. امیدوار هستیم این بسترها از سوی مسوولان فراهم شود.

وی ادامه داد: ما پتانسیل خوبی در حوزه صادرات در اختیار داریم و بازار فقط داخلی نیست. برای صاردات بدون شک کشورهای اطراف پتانسیل خوبی دارند. ما حتی امکان صادرات به اروپا داشتیم و صادراتی هم به کانادا داشتیم.

ضیایی در پایان با اشاره به بحران‌هایی همچون زلزله گفت: ما با اداره استاندارد همکاری خوبی داریم تا یک نظام استاندارد خوب پیاده شود. یکی از اتفاقات خوب استاندارد ایزو ۳۸۳۴ است که فرآیند ساخت و نصب را کنترل می‌کند و به همین دلیل است که برای هر رسته ساختمانی یا صنایع خاص آیین نامه‌های خاص خود را دارند که در کارخانه‌های مربوطه کنترل می‌شوند. در بخش بیمه نیز کارخانه‌های مختلف از بیمه‌های مختلفی استفاده می‌کنند. تلاش ما این است که با تجمیع این موارد هزینه‌ها را کاهش دهیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار