کد خبر: ۹۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲
فولاد

مجموع تولید جهانی فولاد در حالی طی ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی با کاهش ۳.۷ درصدی همراه شد که تولید فولاد ایران رشد ۸.۵ درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش آرانیوز به نقل از انجمن جهانی فولادWorld Steel Association، فولادسازان جهان از ابتدای ژانویه تا پایان نوامبر ۲۰۲۲ میلادی،یک میلیارد و۶۹۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش۳.۷ درصدی را نشان می دهد. در این مدت از میان ۱۰تولیدکننده

ایران طی مدت یادشده ،۲۷میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که این میزان حاکی از رشد ۸.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

رشد ۳.۹درصدی تولید فولاد ایران در ماه نوامبر

همچنین ۶۴ کشور فولادسازجهان طی نوامبرسال جاری میلادی، در مجموع۱۳۹ میلیون و۱۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی۲.۶ درصد افزایش یافته است. تولید فولاد خام ایران در نوامبر سال جاری میلادی نیز با رشد۳.۹ درصدی نسبت به نوامبر ۲۰۲۱ میلادی به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسید.

ازابتدای ژانویه تا پایان نوامبر۲۰۲۲ میلادی، چین با تولید۹۳۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن( افت۱.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن، هند با تولید ۱۱۴ میلیون و۲۰۰ هزار تن فولاد خام(رشد۶ درصدی)، ژاپن با تولید۸۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن(افت ۶.۹ درصدی)، امریکا با تولید ۷۴ میلیون و ۴۰۰هزار تن(کاهش۵.۵ درصدی) و روسیه با تولید ۶۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تن(کاهش ۷ درصدی) طی۱۱ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی در رتبه های دوم تا پنجم ایستادند.

همچنین کره جنوبی باتولید۶۰ میلیون و۶۰۰ هزار تن فولاد خام(افت۶.۱ درصدی)، آلمان باتولید ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن(افت۷.۹ درصدی)، ترکیه با تولید ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن(افت۱۲.۳درصدی)، برزیل با تولید ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن(افت ۵.۹ درصدی) و ایران با تولید۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تن(رشد۸.۵ درصدی) در رتبه های ششم تا دهم جهان جای گرفتند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار