کد خبر: ۹۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳
 

در حاشیه کنفرانس تحول دیجیتال، بانک و بیمه که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، پروژه صدور سفته الکترونیک بانک گردشگری که مجوز صدور خود را دریافت کرده، ارائه شد.

 

به گزارش آرانیوز به نقل از روابط عمومی بانک گردشگری، پروژه سفته الکترونیک این بانک که در پنل “تعیین راهبردهای آینده نگرانه نظام بانک و بیمه در مواجهه با تحول دیجیتال” کنفرانس تحول دیجیتال، بانک و بیمه ارائه شد، به صورت ۱۰۰ درصد آنلاین است و به زودی در اپلیکیشن Tobank ، به صورت آزمایشی عملیاتی و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
صدور سفته الکترونیک بانک گردشگری به صورت کاملا آنلاین است و ۲۴ ساعته بدون نیاز به حضور در شعب بانک می‌توان تمام فرآیند‌های مربوط به سفته الکترونیک اعم از صدور، ضمانت، ظهرنویسی، استعلام و تسویه را به‌ صورت کاملاً آنلاین و بدون دخالت کاربر انجام داد.
خاطرنشان می گردد؛ اخیرا در آئینی با حضور نمایندگان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی درحضور مدیرعامل بانک گردشگری، مجوز صدور سفته الکترونیک ۱۰۰ درصد آنلاین در بانک گردشگری صادر شد.
خدمت جدید بانک گردشگری یعنی سفته‌ الکترونیک باعث سهولت استفاده از این ابزار مالی می‌شود و با استفاده از آن، تمام اشکالات و نواقصی که در رابطه با بکارگیری سفته‌ کاغذی وجود داشت، مرتفع می‌شود.
مسایل فنی مربوط به پروژه صدور سفته الکترونیک از طریق شرکت هلدینگ توسعه فناوری اطلاعات گردشگری ایران (TIT) و بازوی فنی پیاده سازی آن از طریق شرکت ایده‌پرداز دانش نوین آرشام انجام شده است.
متقاضیان و مشتریان می‌توانند با داشتن حساب در بانک گردشگری برای صدور سفته الکترونیک به صورت اشخاص حقیقی به حقیقی و اشخاص حقیقی به حقوقی اقدام کنند. عملیاتی شدن صدور سفته برای شرکت‌های حقوقی نیز در مرحله بعد قرار دارد.
این گزارش حاکیست: هلدینگ توسعه فناوری اطلاعات گردشگری ایران در نظر دارد در حوزه سفته تحول ایجاد کند. قرار است در آینده سرویس‌های جذاب بیشتری برای صاحبان کسب و کار، افراد و بانک های کشور از سوی بانک گردشگری به مرحله اجرا درآید.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار