کد خبر: ۹۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
قزوین- مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بر ضرورت آمادگی مدیران و مردم در برابر مخاطرات احتمالی بارش برف دراستان قزوین تاکید کرد.

مردم و مدیران آماده مخاطرات احتمالی بارش برف باشند

به گزارش آرانیوز ، محمد رضا علیمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر با بیان اینکه از امروز شنبه شاهد بارش برف شدید، وزش شدید باد در استان بویژه در ارتفاعات و نقاط سردسیر استان هستیم، اظهار داشت: بارش سنگین برف به ویژه در نواحی سردسیر و گذرگاه‌های کوهستانی، کولاک، مسدود شدن محورهای مواصلاتی در روستاهای سردسیر، آب گرفتگی معابر عمومی، خسارت سرمازدگی محصولات کشاورزی، اختلال در سفرهای بین شهری و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها از مهم‌ترین مخاطرات احتمالی در استان خواهد بود.

وی بر ضرورت پاک‌سازی و لایروبی شبکه کانال‌ها و آب راه‌ها، پرهیز از سفرهای برون شهری، عدم فعالیت کوه‌نوردی، آمادگی زمستانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عدم تردد غیر ضرور، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مسئول و امدادرسان و مدیریت در مصرف انرژی در کاهش مخاطرات احتمالی تاکید کرد.

علیمی با بیان اینکه با توجه به تداوم بارش برف از رانندگان درخواست می‌شود از تردد و سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، گفت: در صورت ضرورت برای عبور از جاده‌های استان همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان ادامه داد: همچنین در صورت ضرورت تردد از جاده‌های این استان، رانندگان باید پیش از حرکت مقدار سوخت، سیستم گرمایشی خودرو، وضعیت لاستیک‌ها و وضعیت فنی وسیله نقلیه را کنترل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.

علیمی همچنین بر ضرورت همراه داشتن لباس گرم و جیره خشک از سوی رانندگان تاکید کرد و گفت: ضمن ضرورت رعایت اصول ایمنی از سوی شهروندان، دستگاه‌های دولتی عضو در مدیریت بحران از جمله تیم‌های راهدای، پلیس راه و راهور، هلال احمر، اورژانس، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در آماده باش کامل هستند و فرمانداری‌ها نیز مدیریت بحران شهرستان‌ها را بر عهده دارند.

وی از شهروندان خواست از پارک وسیله نقلیه در زیر درختان پرهیز نمایند چراکه احتمال شکستن و سقوط شاخه‌های درخت بر روی خودرو و بروز خسارت زیاد است.

مدیرکل مدیریت بحران استان ادامه داد: تیم‌های شهرداری نسبت به پاکسازی معابر درون شهری برای تسهیل در تردد خودروها اقدام کنند.

 

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار