کد خبر: ۹۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از نام‌گذاری 23 باب کتابخانه به نام شهدای بزرگوار استان در کشور خبر داد.

نام‌گذاری 23 کتابخانه به نام شهدای استان سمنان

به گزارش آرانیوز از سمنان، ظهر امروز در همایش حقوق شهروندی و ایثار شورای هماهنگی امور ایثارگران استان سمنان، اهم فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی در حوزه ایثار و شهادت تشریح و تبیین شد.

محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این همایش که در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی سمنان برگزار شد، فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان را در حوزه ایثار و شهادت تبیین کرد.

جلسه حقوق شهروندی و ایثار شورای امور ایثارگران استان سمنان با هدف ارائه خدمت مطلوب و عزتمند با رعایت شأن و منزلت ایثارگران با حضور مدیر حقوقی ایثارگران معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان و جمعی از ایثارگران و کارشناسان امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برگزار شد.

وی گفت: رزمندگان با ایثار جان و مال و عزیزانشان برای سربلندی و عزت ایران اسلامی تلاش کردند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در ادامه به تشریح اهم فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در حوزه ایثار و شهادت پرداخت که شامل ویژه‌برنامه سالروز شهادت سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی با حضور هم‌رزم بزرگوار شهید حاج حسن رحیمی و حضور ارزشمند پیکر مطهر شهید خوش‌نام گمنام در مراسم، ویژه‌برنامه روایت مادری و تجلیل از مادر گران‌قدر شهید والامقام مدافع حرم شهید محمد طحان که نویسنده کتاب درباره شهید هستند و افتتاح سه باب کتابخانه جدید به نام‌های شهدای بزرگوار شهید محسن فخری‌زاده مهدی‌شهر، شهید طوسی در روستای جزن دامغان و شهید نوری در روستای دیزج شاهرود می‌شود.

طاهریان از نام‌گذاری 23 باب کتابخانه به نام شهدای بزرگوار استان در کشور، اجرای برنامه‌های مختلف در راستای تحقق شعار سال در سراسر استان، برگزاری نمایشگاهی متعدد در کتابخانه‌های استان به مناسبت‌های سوم خرداد، دفاع مقدس، بسیج و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ایجاد بخش ویژه دفاع مقدس در تمام کتابخانه‌ها برای سهولت و دسترسی به منابع ایثارگری و شهادت خبر داد.

وی تصریح کرد: رونمایی کتب حوزه دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس، دیدار با جانبازان دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهید نوری، شهید طاهری، شهید قاسم‌پور، شهید ابراهیمیان، شهید ابراهیم الماسی، شهید محمدعلی بیگی، شهید حسن همتی، شهید عموزاده، شهید دربان و شهید نوروزی و دیدار با همکاران ایثارگر بازنشسته انجام شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از غبار رویی گلزار شهدای سراسر استان به مناسبت‌های هفته کتاب، هفته دفاع مقدس و هفته بسیج، برگزاری نشست بصیرتی با حضور نویسندگان حوزه دفاع مقدس، جلسه روایتگری توسط جانبازان عزیز دفاع مقدس با حضور اعضا و کتابداران شهرستان دامغان در هفته دفاع مقدس و رونمایی کتاب مردان آسمانی خاطرات شهدا و رزمندگان در گرمسار به مناسبت سوم خرداد و بازنمایی از کتب دفاع مقدس در تمام کتابخانه‌ها خبر داد.

طاهریان به برگزاری جلسات خاطره‌گویی توسط رزمندگان دفاع مقدس، تجلیل و تکریم از رزمندگان مدافع حرم، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی با محوریت مقاومت و ایثار به مناسبت روز مقاومت، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی با محوریت زندگی‌نامه شهدا اشاره کرد.

وی از دیدار با مادران و همسران شهدا به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین (ع)، برگزاری بازنمایی کتب در کتابخانه‌ها با محوریت مکتب حاج قاسم، برگزاری نشست‌های بصیرتی با حضور یادگاران دفاع مقدس، بازدید و حضور دوساعته سردار دامغانی از مجموعه اداره کل کتابخانه‌های استان و کتابخانه مرکزی سمنان و برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت‌های ایثار و مقاومت در طول سال خبر داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان  به تجلیل از نویسندگان و شاعران حوزه ایثار و شهامت دفاع مقدس، درخت‌کاری به نام شهدای گران‌قدر در مجموعه کتابخانه‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار