کد خبر: ۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تاکنون 350هزار خودرو فرسوده در سطح کشوراز رده خارج شده است.

ابتکار: وضعیت هوای ۸ کلانشهر، در وضعت حادی قرار دارد

به گزارش آرانيوز،معصومه ابتکار در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ارتقاء کیفیت خودروها و بنزین به استاندارد یورو4 و بازرسی مستمر از کیفیت سوخت و خودروهای تولیدی از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.
 
وی افزود: در دولت گذشته از سال 79 برای کاهش آلودگی هوا در کشورنسبت به ارتقاء استاندارد خودروها به یورو2 ، حذف سرب از بنزین ، حذف خودرو پیکان و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اقدام کرده بود و دولت یازدهم نیز در راستای کاهش آلودگی هوا در کشور به جد پیگیر است.
 
ابتکار در خصوص آلودگی هوا گفت: گزارشاتی حاکی از اینکه هوا درمراکز استان به غیر از 8 کلانشهردر وضعیت حادی قرار دارد ارائه نشده؛ اما دولت عزم جدی برای کاهش آلودگی هوا دارد.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بزرگ ‌ترین دستاورد سازمان محیط زیست رسیدن به رویکرد جامع زیست محیطی است، اظهار کرد: نگاه به مسایل زیست محیطی مطلوب تر شده که می توان به توجه دولت در خصوص مشکلات آلودگی هوا اشاره کرد.
 
به گزارش آرانیوز،وی ادامه داد: گرچه مواردی از آلودگی هوا و شرایط ناسالم گزارش می شود اما شاهد کاهش روزهای ناسالم در اکثر کلان شهرها هستیم.
 
وی در مورد عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: احیای دریاچه‌ای که در طولانی مدت دچار مشکل شده است بسیار دشوار است اما دولت تدبیر و امید احیای دریاچه ارومیه را هدف خود قرار داده است.
 
ابتکار افزود: تاکنون مطالعات بسیاری در ارتباط با پارک ملی دریاچه ارومیه انجام شده و طرح‌ها و برنامه‌هایی که قابلیت اجرا داشته عملیاتی شده وامید است با مشارکت مردم شاهد احیای دریاچه ارومیه باشیم.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست لایروبی رودخانه‌ها، احیای تالاب‌ها، کاشت گونه‌های مقاوم گیاهی، انجام مطالعات مربوط به میانگذر دریاچه ارومیه و طرح آموزش کشاورزان را از گام‌های مثبت برداشته شده در خصوص اصلاح الگوی مصرف آب و احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد.
 
ابتکار گفت: در حال حاضر بیش از 800 تشکل زیست محیطی در سطح کشور فعالیت می کنند و با حمایت ویژه صورت گرفته شاهد رشد تعداد تشکل‌های زیست محیطی و سازمان‌های مردم نهاد هستیم.
 
وی در مورد سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری در مورد محیط زیست گفت: برای تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برنامه ریزی‌های مطلوبی برای تدوین سیاست‌ها در برنامه ششم توسعه انجام شده است.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه برای اطفاء حریق و پشتیبانی هوایی تفاهم‌نامه‌هایی با ستاد مدیریت بحران و نیروهای مسلح منعقد شده است، افزود: تعداد دفعات حریق نسبت به سال گذشته افزایش داشته اما خسارت‌های وارده بسیار کمتر شده است و علت این امر برنامه ریزی و آموزش‌های دقیق صورت گرفته است؛ اما اکنون ارزیابی‌ها نشان می‌دهند که خرید بالگرد به نفع ما نیست و تصمیم‌هایی نیز در این مورد اتخاذ نمی‌شود.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار