کد خبر: ۹۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی:
بیرجند- رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: وقوع سرقت در خراسان جنوبی از ابتدای سال تا ۲۷ آذرماه ۵.۷ درصد رشد داشته است.

رشد ۵.۷ درصدی سرقت در خراسان جنوبی/ ۶۸.۵ درصد سرقت‌ها کشف شد
به گزارش آرانيوز  کاظم صادقی صبح سه شنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای سال تا ۲۷ آذرماه تعداد شش هزار و ۷۹۴ وقوع سرقت در خراسان جنوبی داشته‌ایم.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی بیان‌کرد: در مقابل این آمار چهار هزار و ۶۵۲ مورد کشف سرقت داشتیم که نشان از کشف ۶۸.۵ درصد سرقت‌ها در سطح خراسان جنوبی دارد.

سرقت خشن و مسلحانه در خراسان جنوبی نداریم

صادقی ادامه‌داد: در مورد رشد سرقت‌ها در خراسان‌جنوبی تا ۲۷ آذر، آمار ۵.۷ درصدی را داریم که این رقم در هشت ماهه هفت درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه در آذرماه سال جاری شاهد کاهش وقوع سرقت در خراسان‌جنوبی بوده‌ایم، گفت: افزایش سرقت در هشت ماهه در کل کشور شش درصد بوده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: رشد سرقت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته آن در همین موقع ۱۳ درصد بوده که امسال ۶ درصد است که نشان از کاهش رشد سرقت دارد.

صادقی با بیان اینکه از نظر وقوع سرقت خراسان جنوبی رتبه ۱۴ کشور را دارد، بیان کرد: اکثر سرقت‌های در استان، سرقت‌های خرد است و خوشبختانه سرقت‌های مسلحانه و خشن نداریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشف سرقت رتبه ۶ کشوری هستیم، ادامه داد: ۱۰۰ در صد سرقت‌های به عنف نیز در خراسان‌جنوبی کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: به طور متوسط در هر روز در خراسان جنوبی ۲۵ فقره سرقت داریم و همچنین در هر روز بیش از ۱۷ فقره سرقت نیز کشف می‌شود.

صادقی ادامه‌داد: حدود ۶۳ درصد سرقت‌های در خراسان‌جنوبی در شهر بیرجند، ۱۰ درصد در شهر طبس و هفت درصد سرقت‌ها نیز در شهرستان قاین رخ می‌دهد.

اعتیاد مهمترین علت سرقت

وی گفت: فقر و بیکاری، اعتیاد، سهل انگاری مردم در حفظ اموال و پایین بودن هزینه ارتکاب جرم از مهمترین علل افزایش سرقت است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به طور متوسط در شهر بیرجند روزانه ۱۶ فقره سرقت رخ می‌دهد، اظهار کرد: بیشترین سرقت‌ها مربوط به شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین است.

صادقی با بیان اینکه هوشمند سازی پلیس و کشف علمی جرایم برای ما یک اولویت است، بیان کرد: مجموعه انتظامی خراسان جنوبی در راستای ایجاد امنیت مردم دغدغه و تلاش شبانه روزی دارد.

اجرای ۲۰ مرحله اجرای طرح مقابله‌ای با سرقت

وی گفت: از ابتدای سال ۲۰ مرحله اجرای طرح مقابله‌ای با سرقت را داشته‌ایم.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح‌ها ۶۸۹ متهم دستگیر و هزار و ۵۲ فقره سرقت نیز کشف شده است.

صادقی یادآور شد: همچنین از ابتدای سال ۲۹ باند سرقت در خراسان جنوبی منهدم شده که این باندهای سرقت‌های زنجیره‌ای انجام می‌دادند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار