کد خبر: ۹۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
استاندار خراسان جنوبی:
بیرجند- استاندار خراسان جنوبی دستاوردهای سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی را تشریح کرد.

تشریح دستاورد سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی/دولت صادق الوعد است
به گزارش آرانيوز، جواد قناعت صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: رئیس جمهور دور دوم سفرها را از خراسان جنوبی آغاز کردند که این موضوع باعث افتخار است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از سفر شاهد انتقال پیام‌های مثبت از سطح کشور به خراسان جنوبی هستیم و این حضور مردم، دل دوستداران نظام و انقلاب را در سراسر کشور شاد کرد.

وی افزود: لذا رئیس جمهور انتظار دارد که استاندار و مدیرانش هم از جنس مردم باشند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم با این همه سختی‌ها پای کار آمدند و استقبال باشکوهی از رئیس جمهور داشتند، گفت: دست این مردم را باید بوسید که کار بزرگی در خصوص وفاق و همدلی و پایبندی به آرمان‌ها انجام دادند.

قناعت با بیان اینکه نگاه آقای رئیسی به خراسان جنوبی ویژه و خاص است، اظهار کرد: حضور باشکوه مردم خراسان جنوبی در استقبال از رئیس جمهور مایه افتخار و قوت دل نیروهای انقلاب و عصبانیت دشمنان شد.

دولت پیگیر وعده‌ها تا اجرایی شدن آن است

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در وعده‌هایش صادق است و پیگیر وعده‌های خود تا اجرا شدن نهایی آن است، گفت: هدف دور دوم سفرهای رئیس جمهور و هیئت دولت به استان‌ها، پیگیری مصوبات دور اول و همچنین شناسایی مشکلات از نزدیک است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در همین راستا مدیران ارشد ملی به روستاها رفته، محرومیت را از نزدیک دیده و عمق مشکلات را راحت تر درک کنند.

قناعت با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد پایان رصدِ از دور مشکلات و شاهد مردمی‌تر شدن و حل مسائل مردم و استان هستیم، گفت: دولت سیزدهم به جای نشستن روی صندلی و رصد از دور مشکلات، در بین مردم حضور می‌یابد و حرف آنها را از نزدیک می‌شنود.

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی خدمت بزرگی به حرکت رو به جلوی نظام کردند، اظهار کرد: در شرایطی که مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها و حتی اغتشاشات و بمباران رسانه‌های بیگانه و فضای سنگین خفقانی که دشمنان ایجاد کردند، مردم خراسان جنوبی و نهبندان امیدها را در دل مردم زنده کردند.

امید مردم و همت دولت برای پیشرفت پیام سفر بود

استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که در این سفر پیام بزرگ امید مردم و همت دولت برای پیشرفت کشور به دنیا مخابره شد، گفت: دشمنان از یکدست شدن کشور و رفتن به سمت پیشرفت عصبانی هستند و این حضور باشکوه مردم بر عصبانیت آنها می‌افزاید.

به گفته وی یک نشست ویژه هم عصر پنج شنبه با حضور رئیس جمهور در منطقه ویژه اقتصادی برگزار شد که طی آن ظرفیت‌های استان در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و فناوری و اطلاعات بیان شد.

تشریح دستاوردهای سفر

استاندار خراسان جنوبی به تشریح دستاوردهای این نشست پرداخت و گفت: درخواست اصلاح آئین نامه ساماندهی مبادلات مرزی و افزودن خراسان جنوبی به این آئین نامه به خاطر تثبیت جمعیت در مرز یکی از مصوبات استانی سفر بود.

بنا به گفته قناعت در این سفر درخواست مجوز کولبری برای استان هم ارائه شد.

قناعت ادامه داد: معافیت از پرداخت حقوق دولتی توسط معادنی که واحد فرآوری سنگ‌های معدنی خود را در استان راه اندازی کنند از دیگر مصوبات سفر بود.

وی افزود: برای جلوگیری از مهاجرت متخصصین از استان پیشنهاد دادیم برخی از مناطق و شهرستان‌های ما از جمله بیرجند و قاین جزو مناطق کمتر توسعه یافته محسوب شوند.

یک پیشنهاد در مورد عوائد گمرکی

استاندار خراسان جنوبی افزود: درخواست داشتیم چنانچه قرار است زیرساخت‌های بازارچه ماهیرود را خراسان جنوبی تأمین کند، باید عوائد گمرکی این بازارچه به صورت ۱۰۰ درصدی به حساب استان واریز شود.

قناعت با اشاره به تصویب آئین نامه ۱۱ تیرماه ۹۹ هیئت وزیران در مورد فروش سهمیه سوخت مرزنشینان، گفت: این موضوع مدتی است که متوقف شده و ما در این سفر درخواست پرداخت مجدد را داشتیم که رئیس جمهور با پرداخت یک مرحله دیگر نیز موافقت کردند.

به گفته وی ما در این سفر خواستار اصلاح بند دو همین مصوبه و افزایش شعاع مشمولین سهمیه سوخت مرزنشینان از ۲۰ به ۵۰ کیلومتر شدیم که این نیاز به بررسی و تأمین اعتبار و مجوزهای لازم دارد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سرمایه گذاران منطقه ویژه اقتصادی می‌خواهند از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ استفاده کنند که درخواست آنها را ارائه کردیم.

شناسایی ظرفیت‌های منطقه‌ای از اهداف دور دوم سفرها است

قناعت با بیان اینکه شناسایی ظرفیت‌های منطقه‌ای در حوزه‌های کشاورزی و گردشگری و پیگیری طرح‌های نیمه تمام از دیگر اهداف سفر است، اظهار کرد: درصد عملکرد دستگاه‌های اجرایی از دیگر اهداف دور دوم سفرهاست تا مدیران ارشد کشوری از نزدیک سازمان‌های خود و میزان پیشرفت کارها را رصد نمایند.

وی با بیان اینکه دور دوم سفر رئیس جمهور به استان دو نوع مصوبه داشت، گفت: بخشی از قبل و در نشست‌های تخصصی و فنی معاونت عمرانی استاندار در بیرجند و تهران با محوریت معاونت اجرایی رئیس جمهور تهیه شده بود و بخش دوم نیز مصوباتی بود که در استان در حین سفر طرح و مصوب شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار