کد خبر: ۹۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
زاهدان- مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: سالانه ۷ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم عسل مرغوب و با کیفیت در حوزه این شهرستان تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.

تولید ۷۵۰۰ کیلو عسل در خاش

شیرزاد کمالی در گفتگو با آرانيوز با اشاره به وجود شهد گل‌ها و تنوع در گونه‌های جنگلی، مرتعی و فعالیت‌های کشت زراعی و باغی در این شهرستان و استقبال خوب کشاورزان منطقه از زنبورداری، افزود: در شهرستان خاش ۱۴ نفر که دارای ۷۵۰ کلنی کندوی عسل هستند در امر پرورش زنبور عسل و تولید این ماده غذایی و دارویی ارزشمند فعالیت دارند.

وی ادامه داد: سالانه ۷ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم عسل مرغوب و با کیفیت تولیدی خاش به بازار عرضه و مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کار پرورش زنبور و تولید عسل در مناطق دشتی و ارتفاعات خاش انجام می‌شود، گفت: حاشیه شرقی کوه تفتان علاوه بر هوای مناسب در فصل بهار و تابستان، دارای پوشش گیاهی خوبی برای پرورش زنبور عسل و تولید عسل مرغوب محسوب می‌شود.

کمالی اشاره به برگزاری چند دوره آموزشی ویژه علاقمندان زنبور داری در نقاط مختلف تحت پوشش جهاد کشاورزی خاش، افزود: تمامی جوانان و علاقه مندان به کار در حرفه زنبور داری می‌توانند برای ایجاد اشتغال پایدار و استفاده از تسهیلات بانکی کم بهره به مدیریت جهاد کشاورزی خاش مراجعه کنند.

وی در پایان آمادگی جهاد کشاورزی را برای حمایت و پشتیبانی فعالان حوزه زنبوز داری و تولید عسل و در کنار این موضوع صنایع بسته بندی و تبدیلی در زمینه عسل، اعلام کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار